Szövegértési gyakorlat - 1-es villamos felújítás
Tudom hogy mára ősi a cikk, nem érdekel, nem a hírértéke a lényeg - már ha volt neki. Végülis mi meglepő abban hogy a fideszkdnp ezt is szétlopta? A többi károkozásukhoz képest ez még összegszinten is, pláne jelentőségben, elhanyagolható.
Tehát itt az eredeti cikk, lássuk miként fordíthatjuk le a hivatalos fogalmazást olyan nyelvre amit Szomszéd Józsi Bácsi is megért?
Kérdés #1: A sínszálak között nem, de a két pálya között kiégett a fű.
Válasz #1: BKK: Az utóbbi időszak rendkívüli időjárásának hatására a fű kis mértékben kiszáradt, ez elfogadható. Az éves garanciális bejárás után a szakemberek döntésének megfelelően utólagos „felülvetést” vagy gyepszőnyegcserét végeznek. A vágányzónában automata öntözőberendezés van, ott az öntözés folyamatos.
Fordítás #1: "Nyár van bazmeg. A fű még Nagy Britannia golfpályáin is kiég a nyári napsütéstől, mert a fű olyan."
---------
Kérdés # 2: Vajon díszítésnek maradtak fenn a térelválasztó üvegeken a celluxcsíkok?
Válasz # BKK: A műszaki átadás-átvétel idején hibalisták készültek. Az ott rögzített és azóta feltárt hibák balesetveszélyt nem jelentenek. A jelzett javításokat alvállalkozó végzi el. Azokat a hibákat, amelyek nem tartoznak ebbe a körbe, az üzemeltető javítja.
Fordítás # "Hínyja, azannyát, ez tényleg csúnya."
---------
Kérdés #3: A kábel sok, az azoknak kialakított rés pedig kicsi. Mit tesz ilyenkor egy jó munkásember? Ferdén rögzíti a burkolatot!
Válasz #3: Ez nem jelent balesetveszélyt, így a garanciális bejárást követően lesz javítva.
Fordítás #3: "Azt a kurva, szégyeljük, nekünk kellett volna észrevenni / kurva anyád hogy világgá kürtölöd a lustaságunknak - mindenesetre most/mindjárt szólunk hogy javítsák ki."
------------
Kérdés #4: Nem sikerült a festékekből az eredetivel megegyező színűt találni. De legalább megpróbálják eltüntetni a graffitiket
Válasz #4: Nehezen kezelhető, és nem csak Budapestre jellemző probléma a graffiti. Jelentős anyagi ráfordítást igényel az újabb és újabb falfirkák eltüntetése. Az üzemeltető lehetőségei korlátozottak, de törekszik az újonnan átadott eszközpark esztétikai látványának megőrzésére.
Fordítás #4: "Hát bazmeg, nem."
-----------
Kérdés #5: Nagyon magas lett az új megállók teteje, és persze a legszelesebb helyekre, a hidakra építették őket. Ha esik és fúj, jobb, ha elkerüljük ezeket az építményeket!
Válasz #5: A korábban jóváhagyott koncepció alapján készült a tervezés. A megállók kialakításánál a valós igényekre és lehetőségekre alapoztak, ezért a hídon áll meg a villamos. A hidakon jellemzően erősebb a légmozgás, de ez a víz feletti építményeknél természetes jelenség.
Fordítás #5: "Hát faszom, megint a főnök kedvence tervezte ezt a szart, most már nem fogjuk visszabontani."
----------
Kérdés #6: Hónapokig nem vágták le a füvet és nem is gyomláltak a 1-es vonalon. Miután Vitézy Dávid kiakadt, máris elkezdődtek a munkálatok.
Válasz #6: A BKK egyeztetést kezdeményezett a zöldfelületek gondozásáról, az üzemeltető kijelöléséről. Ezek a munkák nem beruházói, hanem üzemeltetői és tulajdonosi feladatok, azonban az ezekhez kapcsolódó jogi kérdések tisztázásáig, rendezéséig, a projekt kedvező megítélése érdekében a kaszálást 2015. augusztus 7-én a BKK elvégeztette. A cserjék és fák 3 éves utógondozását, szükség esetén pótlását továbbra is a kivitelező végzi.
Fordítás #6: "Hát faszom, inkább örülné'."
------------
Kérdés #7: Jól látszik, hogy itt nemrég dolgoztak. Füvet nyírtak, gyomláltak, de a szemétben nem sok kárt tettek a munkások
Válasz #7: Az összegyűlt szemét összeszedése nem beruházói és nem garanciális feladat. A szemét összeszedése a tulajdonos által kijelölt üzemeltető kötelessége.
Fordítás #7: "Inkább meg sem szólalok."
------------
Kérdés #8: Kacsóh Pongrác úti felüljáró. A kép közepén az a sárga tábla az itt megengedett legnagyobb sebességet mutatja. Szürreális látvány lesz a 20-szal döcögő, hipermodern CAF villamos a Kacsóh Pongrác úti felüljárón
Válasz #8: A Kacsóh Pongrác úti felüljáró nem volt része az 1-es villamos felújításának, mert a vágány állapota azt nem indokolta. A vágány műszakilag most is megfelelő állapotú, de a dilatációkat ki kell cserélni, ezt a BKV végzi majd el.
Fordítás #8: "Öööö"
------------
Kérdés #9: Az összes hátsó csavar hiányzik ezekből a burkolatokból. A gyorskötöző valószínűleg egy vezetéket tart. A kiálló részt levághatták volna
Válasz #9: Ezt a hibát garanciális feladatként javíttatjuk a vállalkozóval.
Fordítás #9: "Öööö... Természetesen mihamarabb kijavíttatjuk... Talán. De tényleg életveszélyes."
------------
Kérdés #10: A magyar kivitelező genetikailag úgy van kódolva, hogy három dimenzióban kell dolgozni. Sajnos ez itt nemcsak ronda, de balesetveszélyes is
Válasz #10: Kérjük, adják meg a pontos helyszínt, hogy a garanciális javításról intézkedhessünk.
Fordítás #10: "Na még ez is... De bemosnék ennek... De legalább nincs több "kérdése"!"
Tehát itt az eredeti cikk, lássuk miként fordíthatjuk le a hivatalos fogalmazást olyan nyelvre amit Szomszéd Józsi Bácsi is megért?
Kérdés #1: A sínszálak között nem, de a két pálya között kiégett a fű.
Válasz #1: BKK: Az utóbbi időszak rendkívüli időjárásának hatására a fű kis mértékben kiszáradt, ez elfogadható. Az éves garanciális bejárás után a szakemberek döntésének megfelelően utólagos „felülvetést” vagy gyepszőnyegcserét végeznek. A vágányzónában automata öntözőberendezés van, ott az öntözés folyamatos.
Fordítás #1: "Nyár van bazmeg. A fű még Nagy Britannia golfpályáin is kiég a nyári napsütéstől, mert a fű olyan."
---------
Kérdés # 2: Vajon díszítésnek maradtak fenn a térelválasztó üvegeken a celluxcsíkok?
Válasz # BKK: A műszaki átadás-átvétel idején hibalisták készültek. Az ott rögzített és azóta feltárt hibák balesetveszélyt nem jelentenek. A jelzett javításokat alvállalkozó végzi el. Azokat a hibákat, amelyek nem tartoznak ebbe a körbe, az üzemeltető javítja.
Fordítás # "Hínyja, azannyát, ez tényleg csúnya."
---------
Kérdés #3: A kábel sok, az azoknak kialakított rés pedig kicsi. Mit tesz ilyenkor egy jó munkásember? Ferdén rögzíti a burkolatot!
Válasz #3: Ez nem jelent balesetveszélyt, így a garanciális bejárást követően lesz javítva.
Fordítás #3: "Azt a kurva, szégyeljük, nekünk kellett volna észrevenni / kurva anyád hogy világgá kürtölöd a lustaságunknak - mindenesetre most/mindjárt szólunk hogy javítsák ki."
------------
Kérdés #4: Nem sikerült a festékekből az eredetivel megegyező színűt találni. De legalább megpróbálják eltüntetni a graffitiket
Válasz #4: Nehezen kezelhető, és nem csak Budapestre jellemző probléma a graffiti. Jelentős anyagi ráfordítást igényel az újabb és újabb falfirkák eltüntetése. Az üzemeltető lehetőségei korlátozottak, de törekszik az újonnan átadott eszközpark esztétikai látványának megőrzésére.
Fordítás #4: "Hát bazmeg, nem."
-----------
Kérdés #5: Nagyon magas lett az új megállók teteje, és persze a legszelesebb helyekre, a hidakra építették őket. Ha esik és fúj, jobb, ha elkerüljük ezeket az építményeket!
Válasz #5: A korábban jóváhagyott koncepció alapján készült a tervezés. A megállók kialakításánál a valós igényekre és lehetőségekre alapoztak, ezért a hídon áll meg a villamos. A hidakon jellemzően erősebb a légmozgás, de ez a víz feletti építményeknél természetes jelenség.
Fordítás #5: "Hát faszom, megint a főnök kedvence tervezte ezt a szart, most már nem fogjuk visszabontani."
----------
Kérdés #6: Hónapokig nem vágták le a füvet és nem is gyomláltak a 1-es vonalon. Miután Vitézy Dávid kiakadt, máris elkezdődtek a munkálatok.
Válasz #6: A BKK egyeztetést kezdeményezett a zöldfelületek gondozásáról, az üzemeltető kijelöléséről. Ezek a munkák nem beruházói, hanem üzemeltetői és tulajdonosi feladatok, azonban az ezekhez kapcsolódó jogi kérdések tisztázásáig, rendezéséig, a projekt kedvező megítélése érdekében a kaszálást 2015. augusztus 7-én a BKK elvégeztette. A cserjék és fák 3 éves utógondozását, szükség esetén pótlását továbbra is a kivitelező végzi.
Fordítás #6: "Hát faszom, inkább örülné'."
------------
Kérdés #7: Jól látszik, hogy itt nemrég dolgoztak. Füvet nyírtak, gyomláltak, de a szemétben nem sok kárt tettek a munkások
Válasz #7: Az összegyűlt szemét összeszedése nem beruházói és nem garanciális feladat. A szemét összeszedése a tulajdonos által kijelölt üzemeltető kötelessége.
Fordítás #7: "Inkább meg sem szólalok."
------------
Kérdés #8: Kacsóh Pongrác úti felüljáró. A kép közepén az a sárga tábla az itt megengedett legnagyobb sebességet mutatja. Szürreális látvány lesz a 20-szal döcögő, hipermodern CAF villamos a Kacsóh Pongrác úti felüljárón
Válasz #8: A Kacsóh Pongrác úti felüljáró nem volt része az 1-es villamos felújításának, mert a vágány állapota azt nem indokolta. A vágány műszakilag most is megfelelő állapotú, de a dilatációkat ki kell cserélni, ezt a BKV végzi majd el.
Fordítás #8: "Öööö"
------------
Kérdés #9: Az összes hátsó csavar hiányzik ezekből a burkolatokból. A gyorskötöző valószínűleg egy vezetéket tart. A kiálló részt levághatták volna
Válasz #9: Ezt a hibát garanciális feladatként javíttatjuk a vállalkozóval.
Fordítás #9: "Öööö... Természetesen mihamarabb kijavíttatjuk... Talán. De tényleg életveszélyes."
------------
Kérdés #10: A magyar kivitelező genetikailag úgy van kódolva, hogy három dimenzióban kell dolgozni. Sajnos ez itt nemcsak ronda, de balesetveszélyes is
Válasz #10: Kérjük, adják meg a pontos helyszínt, hogy a garanciális javításról intézkedhessünk.
Fordítás #10: "Na még ez is... De bemosnék ennek... De legalább nincs több "kérdése"!"
Comments
Post a Comment