A magyar filmgyártás filmjei 218 - Az én XX. századom (1989) / Erdély aranykora (1989) / Hagyjátok Robinsont (1989)
Feketefehér. Mert az agyar filmgyártás kretén.
Ennek kapcsán említsük meg, hogy 2000-ben Magyar Film- és Tévéművészek Szövetségének, valamint a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Film- és Tévékritikusi Szakosztályának tagjai A Magyar Televízió felkérésére szavaztak arról, hogy mely filmeket tartják a teljes magyar filmtörténet legjobb munkáinak.
A 12-ről azonnal emeljük ki hogy nincs rajta a Tanú, ami vitán felül a legismertebb és legelismertebb magyar film, valamint hogy van a listán 4 elveszett (meg nem tekinthető) film (nem tudni azokat hogy nézték meg értékelés céljából, vagy egyáltalán mik voltak a lista készítésének szempontjai), valamint hogy nincs '89 utáni film rajta. ezzel lesöpörve az az után eltelt 10 év termését, köztük akkora nemzetközi(!) sikereket mint az uristen@menny.hu, vagy az olyan belföldi forgalmazásra került megasikereket mint a Miniszter Félrelép, vagy a különös irányultsággal rendelkező Csinibaba. Azt gondolnád ezek egyike legalább csak bekerül egy ilyen listára - hát nem. Többségükben általam 1 pontra értékelt, hasznavehetetelen-nézhetelen korcsok szerepelnek a listán, amit nagyjából senki nem látott, senkit nem érdekelt, és a rajta szereplő filmeket nem tartották az ítészek sem megtekintésre méltónak (különben mindet meg tudnánk nézni most is).
Az eredeti 12-es listával persze nem tudunk mit kezdeni, '68 olyan messze van hogy az ő ítéletük nemigen számít a mai ízlésnek.
Csináltak egy 53-as listát is, persze azt is gondolkodás és értelem nélkül, nyilvánvalóan emlékezetből hírnév alapján (mennyire ismerősen cseng a cím marhaság).
A lista amúgy annyira "zseniális", hogy a '66-os Egy Magyar Nábob ésKárpáthy Zoltán két filmet egy filmnek sikerült venni rajta, sikerült rárakni a mindenki (mindenki épelméjű) által szarnak tartott Sátántangót (általános vélekedés hogyha lett volna egy vágó aki 2-2.5 órára megnyesi nézhető, akár jó film lenne, kiadott állapotában viszont pocsék - nem szólva az állítkínzós jelenetről, ami miatt egyetlen ilyen listán sem szerepelhetne), és persze ez is teli van megnézhetetlen filmekkel, valamint hiába 2012-es készítésű, a legkésőbbi film 1994-es rajta, így nem kerülhetett föl rá pl. az Üvegtigris bármelyik része (vagy mint trilógia), a nemzetközileg is igen jól teljesítő Nyócker meg az Egon és Dönci, vagy a Puskás Hungary (hiszen államilag minden kormány érthetetlen módon nyomatja a focit).
Az is bátor amúgy aki ilyen címet ad úgy, hogy egy évtized még hátra van a századból.
De nem rossz, egyáltalán nem rossz, mert míg a főszereplő számára a szerelem, és a főszereplőnők két különböző lehetséges életútja ugyanannak a személynek (ikrekről van szó), közben mutogatja a kor találmányait (főleg a villamosságot).
Sajnálatos módon a film nem színesedik ki, és tippre úgy a '60-as évekkel zárul le.
5/10
------------------
Dafna Dekel női (fő)szereplő izraeli állampolgár, de ezen túl etnikuma, vagy világnézete nem ismert. Csak mert volt olyan kretén aki ilyenekkel foglalkozott a film helyett.
A film elején felvonultatott arcokat szerintem a kutya nem ismeri fel, az idő távolodtával pedig annál is kevesebben fogják majdan.
Jókai-feldolgozás, nehogy már egy perc nyugtunk legyen attól a ponyvaírótól.
A film elején valakik esznek, valaki mások lovagolnak, valaki más pánikol, és valaki más meg szül. Fókuszálni kéne...
A rendezés nevetséges, és asszonyt castingoljuk újra, vagy valami.
Plusz ne, ne bízzunk Istenben, se Allahban, se Buddhában.
Amúgy egy ilyen Szulejmán-szintet üt, szóval nem látom okát hogy 4/10 alá pontozzam.
---------------------
Mikó István film - ezzel nagyjából el is mondtunk mindent annak aki látott már tőle kabarét.
Nem állítanám hogy rossz film. Sőt, állítanám hogy a Monty Pyton humorhoz áll közel (Az Élet Értelme, Gyaloggalopp).
Ennek kapcsán említsük meg, hogy 2000-ben Magyar Film- és Tévéművészek Szövetségének, valamint a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Film- és Tévékritikusi Szakosztályának tagjai A Magyar Televízió felkérésére szavaztak arról, hogy mely filmeket tartják a teljes magyar filmtörténet legjobb munkáinak.
A 12-ről azonnal emeljük ki hogy nincs rajta a Tanú, ami vitán felül a legismertebb és legelismertebb magyar film, valamint hogy van a listán 4 elveszett (meg nem tekinthető) film (nem tudni azokat hogy nézték meg értékelés céljából, vagy egyáltalán mik voltak a lista készítésének szempontjai), valamint hogy nincs '89 utáni film rajta. ezzel lesöpörve az az után eltelt 10 év termését, köztük akkora nemzetközi(!) sikereket mint az uristen@menny.hu, vagy az olyan belföldi forgalmazásra került megasikereket mint a Miniszter Félrelép, vagy a különös irányultsággal rendelkező Csinibaba. Azt gondolnád ezek egyike legalább csak bekerül egy ilyen listára - hát nem. Többségükben általam 1 pontra értékelt, hasznavehetetelen-nézhetelen korcsok szerepelnek a listán, amit nagyjából senki nem látott, senkit nem érdekelt, és a rajta szereplő filmeket nem tartották az ítészek sem megtekintésre méltónak (különben mindet meg tudnánk nézni most is).
Az eredeti 12-es listával persze nem tudunk mit kezdeni, '68 olyan messze van hogy az ő ítéletük nemigen számít a mai ízlésnek.
Csináltak egy 53-as listát is, persze azt is gondolkodás és értelem nélkül, nyilvánvalóan emlékezetből hírnév alapján (mennyire ismerősen cseng a cím marhaság).
A lista amúgy annyira "zseniális", hogy a '66-os Egy Magyar Nábob ésKárpáthy Zoltán két filmet egy filmnek sikerült venni rajta, sikerült rárakni a mindenki (mindenki épelméjű) által szarnak tartott Sátántangót (általános vélekedés hogyha lett volna egy vágó aki 2-2.5 órára megnyesi nézhető, akár jó film lenne, kiadott állapotában viszont pocsék - nem szólva az állítkínzós jelenetről, ami miatt egyetlen ilyen listán sem szerepelhetne), és persze ez is teli van megnézhetetlen filmekkel, valamint hiába 2012-es készítésű, a legkésőbbi film 1994-es rajta, így nem kerülhetett föl rá pl. az Üvegtigris bármelyik része (vagy mint trilógia), a nemzetközileg is igen jól teljesítő Nyócker meg az Egon és Dönci, vagy a Puskás Hungary (hiszen államilag minden kormány érthetetlen módon nyomatja a focit).
Az is bátor amúgy aki ilyen címet ad úgy, hogy egy évtized még hátra van a századból.
De nem rossz, egyáltalán nem rossz, mert míg a főszereplő számára a szerelem, és a főszereplőnők két különböző lehetséges életútja ugyanannak a személynek (ikrekről van szó), közben mutogatja a kor találmányait (főleg a villamosságot).
Sajnálatos módon a film nem színesedik ki, és tippre úgy a '60-as évekkel zárul le.
5/10
------------------
Dafna Dekel női (fő)szereplő izraeli állampolgár, de ezen túl etnikuma, vagy világnézete nem ismert. Csak mert volt olyan kretén aki ilyenekkel foglalkozott a film helyett.
A film elején felvonultatott arcokat szerintem a kutya nem ismeri fel, az idő távolodtával pedig annál is kevesebben fogják majdan.
Jókai-feldolgozás, nehogy már egy perc nyugtunk legyen attól a ponyvaírótól.
A film elején valakik esznek, valaki mások lovagolnak, valaki más pánikol, és valaki más meg szül. Fókuszálni kéne...
A rendezés nevetséges, és asszonyt castingoljuk újra, vagy valami.
Plusz ne, ne bízzunk Istenben, se Allahban, se Buddhában.
Amúgy egy ilyen Szulejmán-szintet üt, szóval nem látom okát hogy 4/10 alá pontozzam.
---------------------
Mikó István film - ezzel nagyjából el is mondtunk mindent annak aki látott már tőle kabarét.
Nem állítanám hogy rossz film. Sőt, állítanám hogy a Monty Pyton humorhoz áll közel (Az Élet Értelme, Gyaloggalopp).
Comments
Post a Comment