Amerikai szuperhősfilmek - Amerika Kapitány: Az első Bosszúálló (2011)
Ez egy jó film, most néztem meg harmadjára, és még mindig élvezem. Pl. mert sikerült egy echte amcsi hőst univerzálissá tenni. Plusz rögtön sikerül megszerettetni velünk a csókát egy valódi jellegű propagandafilmmel (a Kicsi Timy hasznosabb az országnak mint Amerika Kapitány!), és hogy rögtön utána megkapja AK (lol) az első pajzsát:
vagy ott a nüansz: "Hová megyünk? / A jövőbe!" - ez azért ütős mondat, mert ugye egy perccel ezelőtt a jövőből váltottunk a 2VH idejébe :)
Na és az a pillanat mikor "felfedezik"?
Hát nem pont ugyanazt érezzük mi nézők is mint amit a kormányember arckifejezésén látunk?
Az őrült nácijaink pedig tök jó őrült nácik:
A következő pedig az, hogy AK meggyőzően elnyeri A Nő (szintén jó belépő), és aAz Előljáró tiszteletét is, azaz igazolja hogy ő a Jó Választás.
Ja, és a sok vegyszer, meg áram Frankeinsteint idézi.
Az átváltozáshoz amúgy azt a technológiát hazsálták amibe a HBO belebukott Cersei vonulásánál. A dologban amúgy az a legjobb, hogy nem válik tőle a karakter Mary Sue-vá, esendő marad, lásd a betört kirakatok, miegymás. Ugyanaz a csetlő-botló Steve Rogers marad, csak alkalmasabb kivitelben.
És br elég sok idő megy el magával az átváltozással, mégsem válik puszta eredettörténetté a film, még a múltba helyezéssel sem. És miért? Mert nem AK a fontos hanem a körülötte lévők, illetve rögtön kalandokba is keveredik, nem áll meg az élet/a film attól hogy ő most Árja Faj lett.
Aztán beszippantja a propagandagépezet - de amivel itt más az eredmény a néző számára, hogy AK eggyé válik a szimbólummal aminek berakták. Elhiszi hogy "minden kötvény egy golyót ér", és mi is elhisszük hogy ezzel valóban részt vesz a harcban. Pedig "nincs akció", pláne CGI-orgia. Sima stúdiófelvételekből elhisszük hgy folyik a 2. Világháború egyetlen hadszíntéri beúsztatás nélkül.
Mégsem dicsőül meg, és ez is fontos. Amikor a saját katonái ellen kell a pajzsa mögé bújnia, akkor feldereng hogy ő még mindig csak a Béna Steve Rogers.
A történetet pedig ismét A Nő rúgja tovább, bár AK idealizmusa lépi meg a lépést.
De még jobb hogy rajtuk kívül is vannak még Arcok, pl. az ázsiai-amerikai, vagy a kalapos-harcsabajszos fickó. Btw, észrevettétek hogy 2VH-s filmekben mindig fekete a színesbőrű? Hát most nem az.
És hogy a fekete mindig aluliskolázott? Hát most az sem igaz.
Jó későn, és mindössze negyedikként jelenik meg AK kerek (modern) pajzsa:
Na és akkor ott peregnek a durva akciók, de nem ám az eddigi kivitelben, hanem lassított mozgással.
Viszont egy kérdés: mi a Tesseract jelentősége?
Hát úgy néz ez ki mint egy Infinity Stone?
vagy ott a nüansz: "Hová megyünk? / A jövőbe!" - ez azért ütős mondat, mert ugye egy perccel ezelőtt a jövőből váltottunk a 2VH idejébe :)
Na és az a pillanat mikor "felfedezik"?
Hát nem pont ugyanazt érezzük mi nézők is mint amit a kormányember arckifejezésén látunk?
Az őrült nácijaink pedig tök jó őrült nácik:
A következő pedig az, hogy AK meggyőzően elnyeri A Nő (szintén jó belépő), és aAz Előljáró tiszteletét is, azaz igazolja hogy ő a Jó Választás.
Ja, és a sok vegyszer, meg áram Frankeinsteint idézi.
Az átváltozáshoz amúgy azt a technológiát hazsálták amibe a HBO belebukott Cersei vonulásánál. A dologban amúgy az a legjobb, hogy nem válik tőle a karakter Mary Sue-vá, esendő marad, lásd a betört kirakatok, miegymás. Ugyanaz a csetlő-botló Steve Rogers marad, csak alkalmasabb kivitelben.
És br elég sok idő megy el magával az átváltozással, mégsem válik puszta eredettörténetté a film, még a múltba helyezéssel sem. És miért? Mert nem AK a fontos hanem a körülötte lévők, illetve rögtön kalandokba is keveredik, nem áll meg az élet/a film attól hogy ő most Árja Faj lett.
Aztán beszippantja a propagandagépezet - de amivel itt más az eredmény a néző számára, hogy AK eggyé válik a szimbólummal aminek berakták. Elhiszi hogy "minden kötvény egy golyót ér", és mi is elhisszük hogy ezzel valóban részt vesz a harcban. Pedig "nincs akció", pláne CGI-orgia. Sima stúdiófelvételekből elhisszük hgy folyik a 2. Világháború egyetlen hadszíntéri beúsztatás nélkül.
Mégsem dicsőül meg, és ez is fontos. Amikor a saját katonái ellen kell a pajzsa mögé bújnia, akkor feldereng hogy ő még mindig csak a Béna Steve Rogers.
A történetet pedig ismét A Nő rúgja tovább, bár AK idealizmusa lépi meg a lépést.
De még jobb hogy rajtuk kívül is vannak még Arcok, pl. az ázsiai-amerikai, vagy a kalapos-harcsabajszos fickó. Btw, észrevettétek hogy 2VH-s filmekben mindig fekete a színesbőrű? Hát most nem az.
És hogy a fekete mindig aluliskolázott? Hát most az sem igaz.
Jó későn, és mindössze negyedikként jelenik meg AK kerek (modern) pajzsa:
Na és akkor ott peregnek a durva akciók, de nem ám az eddigi kivitelben, hanem lassított mozgással.
Viszont egy kérdés: mi a Tesseract jelentősége?
Hát úgy néz ez ki mint egy Infinity Stone?
Comments
Post a Comment