The Wolf Man (1941)
Hű. A stáblistán sok karakter katonaszerep, de talán mégis leginkább ez ragad meg azonnal:
Na de ez! Nincs ennek civil neve?
Ügyeletes őrült tudósunk csillagvizsgálótávcsővel kukkol valami nőt miutánváltott pár semmitmondó szót régről való ismerősével. Vagy lehet hogy az ismerős kukkol, nem figyeltem. Elterelte a figyelmemet a Hófehérke idekeveredett aláfestőzenéje.Igen messze vagyunk még ettől:
Mindenesetre siet is közölni a kukkolását a nővel. Van ám bőra képén. Farkassáválni már fel sem fog tűnni.
De ha erre a csaj elmondja a farkasmeber legendáját, a film első filmkockáiban miért kellett egyszer azt már elolvasnunk?
Azért jó tudni hogy minden vérfarkast pentagramma jelöl.
Végül Farkasember ráveszi Megkukkolt Lányt hogy csináljanak valamit. Ez a valami az lesz hogy Megkukkolt Lány barátnőjét elkísérik jósoltatni. Ami mint tudjuk ördögi praktika - bele is hal rögtön utána egy farkastámadásba.
Rövid úton az is kiderül hogy a farkas a jós volt (Lugosi nagyon rövid szerepet kapott, hm), akit Farkasember az ezüst fejű sétapálcájával agyonvert. Ez az első alkalom hogy az ezüst felmerül a témában, ugyanakkor rá kell mutatnom hogy nem volt követelmény a vérfarkas legyőzéséhez, az egész puszta összefüggés nélküli véletlen.
Mindenesetre a nyilvánvaló emberölés vádját is megússza Farkasember, mert jó ügyvédje van.
Tulajdonképpen elég vacak film amit csak a pénzért csináltak. Semmiről nem szól, és bár a technikai része láthatóan fejlődött, a színészi munka lapos mint a beton, és Lugosi neve puszta clickbait volt.
És akkor hirtelen bedobnak egy Rómeó&Júlia háttérsztorit (a te apádnak ilyen boltja volt, az ő apjának olyan boltja volt, tehát mind útáljuk egymást).
Ah, az ezüstgolyó:
Egész jó lábai vannak ennek a farkasembernek. A legnagyobb problémája szvsz mindigis az az élőszereplős farkasembernek hogy a két anatómia nem kompatibilis. Rajzban megoldható, de élőben...
Élőben itt van ez a nekem disznóember-szerűség:
A cigányok megdobják őkelmét egy preventatív amulettel, majd lelépnek a filmből.
Érdekes hogy mintha a farkasemberség a jó/rossz különbségével a 48. percben mintha a kihaló vallásosságra és modern tudományos világra lenne vonatkoztatva. Biztosat persze nem mondhatok, de a nyomozó és Farkasember beszélgetése úgy hangzik.
De ez mindenképpen gyakorlati kérdés: ki ás sírt a sírásónak?
A fake-science szerint itt farkasemberség olyan mint a stigmatizmus. Egy rész hit, egy rész önhipnózis, ás az agy uralma a test felett. Csak itt a tudattalan irányít.
Aztán a bűnös visszatér a tett helyszínére, because convenience, és bele is lép az egyik medvecsapdába.
Tetőpontként pedig meglátja a pentagrammot, a következő áldozat jelét a Nőn. Megpróbálják lekötni, de elszabadul és belehal.
Na de ez! Nincs ennek civil neve?
Ügyeletes őrült tudósunk csillagvizsgálótávcsővel kukkol valami nőt miutánváltott pár semmitmondó szót régről való ismerősével. Vagy lehet hogy az ismerős kukkol, nem figyeltem. Elterelte a figyelmemet a Hófehérke idekeveredett aláfestőzenéje.Igen messze vagyunk még ettől:
Mindenesetre siet is közölni a kukkolását a nővel. Van ám bőra képén. Farkassáválni már fel sem fog tűnni.
De ha erre a csaj elmondja a farkasmeber legendáját, a film első filmkockáiban miért kellett egyszer azt már elolvasnunk?
Azért jó tudni hogy minden vérfarkast pentagramma jelöl.
Végül Farkasember ráveszi Megkukkolt Lányt hogy csináljanak valamit. Ez a valami az lesz hogy Megkukkolt Lány barátnőjét elkísérik jósoltatni. Ami mint tudjuk ördögi praktika - bele is hal rögtön utána egy farkastámadásba.
Rövid úton az is kiderül hogy a farkas a jós volt (Lugosi nagyon rövid szerepet kapott, hm), akit Farkasember az ezüst fejű sétapálcájával agyonvert. Ez az első alkalom hogy az ezüst felmerül a témában, ugyanakkor rá kell mutatnom hogy nem volt követelmény a vérfarkas legyőzéséhez, az egész puszta összefüggés nélküli véletlen.
Mindenesetre a nyilvánvaló emberölés vádját is megússza Farkasember, mert jó ügyvédje van.
Tulajdonképpen elég vacak film amit csak a pénzért csináltak. Semmiről nem szól, és bár a technikai része láthatóan fejlődött, a színészi munka lapos mint a beton, és Lugosi neve puszta clickbait volt.
És akkor hirtelen bedobnak egy Rómeó&Júlia háttérsztorit (a te apádnak ilyen boltja volt, az ő apjának olyan boltja volt, tehát mind útáljuk egymást).
Ah, az ezüstgolyó:
Egész jó lábai vannak ennek a farkasembernek. A legnagyobb problémája szvsz mindigis az az élőszereplős farkasembernek hogy a két anatómia nem kompatibilis. Rajzban megoldható, de élőben...
Élőben itt van ez a nekem disznóember-szerűség:
A cigányok megdobják őkelmét egy preventatív amulettel, majd lelépnek a filmből.
Érdekes hogy mintha a farkasemberség a jó/rossz különbségével a 48. percben mintha a kihaló vallásosságra és modern tudományos világra lenne vonatkoztatva. Biztosat persze nem mondhatok, de a nyomozó és Farkasember beszélgetése úgy hangzik.
De ez mindenképpen gyakorlati kérdés: ki ás sírt a sírásónak?
A fake-science szerint itt farkasemberség olyan mint a stigmatizmus. Egy rész hit, egy rész önhipnózis, ás az agy uralma a test felett. Csak itt a tudattalan irányít.
Aztán a bűnös visszatér a tett helyszínére, because convenience, és bele is lép az egyik medvecsapdába.
Tetőpontként pedig meglátja a pentagrammot, a következő áldozat jelét a Nőn. Megpróbálják lekötni, de elszabadul és belehal.
Comments
Post a Comment