kalandjátékok 10. - Escape from Monkey Island
Úúú. ez elég rettenetes. Már az irányításra gondolok. Fordulni a karakter alig tud, a tárgyak határai ki tudja hol vannak, és még ez az egész tovább is van bonyolítva...
Aztán ott vannak a puzzle-ök. Én tényleg nem akarok panaszkodni, de a navigátort hogyan lehet felvenni anélkül, hogy durván mentenénk minden sikeres inzultus után? Mert ha egyet is bukunk, visszaáll KEZDŐÁLLÁSBA. Nem egyet megy vissza - hanem az összeset!
Ééés kapunk egy Galador-féle "találd ki a varázsigét" tesztet a protézis-boltban. Mikor még azt se igen tudjuk, mi kell neünk igazán. Bőr. Bőr kell gumiasztalnak, ugrálni rajta. Oké, van hozzá igazából eligazítás, de nah.
A rejtvények nehezek. Van egy újabb kód-történet, én meg nem állok neki órákig fejteni egy sudokut egy kalandjáték közepén. Kösz, nem.
A termeszrablást meg még csak elnézem, de hogy az aknafedőt az UTÁN kell megnézni hogy felfeszítettük a kardcsonkkal...
A termeszek aplikálása meg külön történet. Önmagában zavarbaejtő, hogy alapban nem követhetjük a fűrészport - persze minek is, mikor tudjuk hová megy az ürge. Ám hogy ezt egyáltlaán elérjük, miért is kell összespirckolnunk a gyári(!) parfümmel valamelyik (bármelyik) kitömött állatkáját? Én meg nem mondom honnan tudhatjuk hogy ettől dühös lesz. Elvégre ő "turistának" számít, akik örében az az "illat" állítólag amúgyis igen népszerű. Szóval, Mr. Játéktervező? Mi volt itt a logika? Nem volt.
A szushi-bár puzzle-ről már ne is beszéljünk. Az időzítés is rémálom, de hogy a grog-dolgot hogy kell kitalálni, arra még tippem sincsen.
Azt sem árt megjegyezni, hogy azon túl, hogy a feladványok nehezek, a játéktér jobbára üres, pedig a Monkey Island legnagyobb vonzereje a mindenhol felbukkanó rengeteg fura karakter volt. Itt meg a tetejébe mi a történet? Ügyvédek, meg hogy nincsenek többé kalózok, meg agresszív terjeszkedése a turizmusnak és valami vállalati cégbirodalomnak. UNALMAS. Szenvedés végigjátszani.
Na mi van még. A ... nem is tudom már hanyadik ACT-nek mondja a játék, mindegy, a turista-szigeten van pixelhunting (a rettenetes irányítás és a totálisan unalmas díszlet miatt igenis probléma), kötelezően kimerítendő társalgások (mondtam már hogy ez a játék unalmas?), quicktime event ahol FUTNOD kell (mondtam már hogy az irányítás mennyire bajos?), lassú végigpróbálgatása dolgoknak.
Az meg, hogy a Planet Threepwoodhoz két alternatív megoldással is tudunk kupont szerezni ad egy nem egyértelmű, ergo csak összezavar. Bár igazából mindkét megoldás könnyen kitalálható.
Az utolsó fejezet pedig 100% időhúzás. Hülye majom-kombat.
Comments
Post a Comment