kalandjátékok 11. - Monkey Island 5

Nos, ez a játék határozottan "könnyű", ha kalandjátékokról van szó. Nem babakönnyű, érted, elég türelmesnek kell lenni, meg ilyesmi, de a TÖBBSÉG nem akadály. A legtöbbet én mondtam. Ja, és a kezelőszervek makacs AF, szóval mozogjunk billentyűzettel, kattintsunk a cuccokra az egérrel, és szokjunk hozzá a még makacs kezelőfelülethez.  
 
1. rész Ez a fejezet eléggé trollkodni kezd, mesterséges akadályokat állítva a felfedezésbe, és sokszor kiderült, hogy az eredeti ötletem hiányos volt. Ki kellett volna próbálnom! 
 
 2. rész Most itt van 2 rejtvény, amelyek a "hívja a forródrótunkat" BS-ek. - amikor a parton a két kalózsal arra jutottam, hogy meg kell jelölni a kincsesládát, hogy megtaláljam. Egy kis fejvakarással és mindenhol körbejártam, ha kihagytam volna néhány hotspotot, rájöttem a megfelelő elemre. A probléma az volt, hogy bár eltereltem őket, észrevettek engem. A megoldás az volt, hogy beleástak valami homályos párbeszédfába, amely a sima figyelemelterelésen kívül két másik módszert is kínált a figyelemelterelésre. Ez csak szánalmasan megkeseríti a játékos életét. - a másik a fő tömegedet gumifává változtatta. Amikor ez az ágyúgolyó eltalált, az teljesen nyilvánvaló volt az MI3-ból, és láttam egy gumifát ebben a játékban... Szóval elmentem a kereskedőhöz - és ez a lehetőség soha nem merült fel. A megoldás az volt, hogy ehelyett el kellett volna vitorláznod a helyre, szerintem törött hajóval, találkozz ott két kalózsal, ásd ki velük a fát, aztán menj vissza a boltba. De nem volt okom ilyesmire gondolni, így javított masszával kellett végigmennem a dolgon, újra megtörni, visszamenni a boltba, ahol végre ELJÁRT A LEHETŐSÉG. Ez teljes BS, rossz tervezés, a haladás szándékos szabotálása.  
 
3. rész Ezt ismét 2,5-ös rejtvények akadályozzák: - a "Flotsam-szigetre jutni" tele van vörös heringekkel. Például miért van ott az a másik hajó? Miért az a célzás, amit a játékban kapunk, hogy alkudjunk meg a haverral a parton a hajóról? Az egész intermezzo persze legalább egy kicsit könnyebb lenne, ha egy kulcsfontosságú elem (Guybrush fotója) nem lenne elrejtve egy PIXELHUNT mögé egy olyan játékban, ahol a pixelvadászat gyakorlatilag lehetetlen? Nos, ha lenne egy hetem, hogy kitaláljam a dolgokat, VALÓszínűleg megtalálnám azt a bosszantó kis dolgot, ami MÁS SZINTEN van ahhoz képest, ahol kerestem, mert természetesen így volt, és nem tudod visszanézni a videót. nyilván ennek van nyoma. - a lamantinok közötti beszélgetés Galador szintű BS. Nem olyan szörnyű, de nagyjából a "találd ki a 4 soros varázslatot" rejtvény átkerült ide. Egyszerűen unalmas. ÉS nem menthetsz beszélgetés közben, szóval igen, baromi unalmas. 
 
4. rész Most ez egy nagyon kielégítő fejezet LENNE, HA a Telltale nem változtatta volna meg a lusta AF-et, és nem javította volna ki a játéktörő hibákat. Volt idejük kiadni egy javítást F kedvéért. van 2 fő hiba, amivel nem lehet kijátszani: - a játék összeomlik, amikor végre beengedted a dzsungelbe, és meg is teszed - a fejezet végén beszélhetsz De Singe-el, de nem tudsz. A GAMEBREAKING hibák megoldásához lépjen a játék mappájába\Pack, és TÖRÖLJEN MINDEN EGYES FÁJLOT az X_ fejezet- és a WAV-fájl mellett. Nem tudom, mikor kerülnek oda azok a törött fájlok, lehet, hogy automatikus törlési probléma van, vagy ilyesmi, de ez kifejezetten idegesítő!!! A hibákat leszámítva van egy kemény szintű rejtvény a térképpel együtt. Semmi sem figyelmeztet vagy utal erre, és rengeteg vörös hering van, ami arra készteti az embert, hogy köze van Stan Voodoo Lady babájához, vagy a dzsungelben lévő naptárhoz. Mert tudod: mindenki azt mondja neked, hogy "JÖVŐ!", és nem "ismeretlen". Tehát F a "hívja inkább a tippvonalunkat" játék nyomaira, Telltale!  
 
5. rész Ha valami, ez a fejezet epikusnak tűnik. Komolyan. Ez a játék egészében számomra, mint Grim Fandango mások számára. Imádom a karaktereket, a történetet és a legtöbb rejtvényt. A kezelőszervek nehézkesek, és néhány dolog zavar, de mégis. Most az összeomlási hiba itt is létezik - ismét csak töröljön mindent, ami nem x_ Chapter-fájl. A legbosszantóbb itt az, hogy a végső összecsapás során megkapjuk azokat a nyilvánvaló kulcsokat, amelyek gyorsidő-eseményekből állnak, a'la MI3, de itt egy csomó leltár-rejtvényt kell felállítani, módosítani kell a környezetet, meg kell találni a parancsikonokat - és homályos dialógusfa rejtvények sorozata. Ez most hiba volt. Teljesen megtöri az áramlást, Ön pedig csak álldogál, hogy ütést kapjon, és végre a képernyőn landol, és szeretne valamit kipróbálni. Bosszantó. Unalmas. A pazarlás akciódús befejezése. És mi volt a vége? teljesen anti-klimatikus egy epikus saga. Terveztek több epizódot? Fogalmam sincs. Olyan, mint valami fanfic. Nyilvánvalóvá tenni, hogy a Voodoo Lady okozza azt a titokzatos vihart, amely LeChuck hajóját szétzúzta, szellemté téve őt. De nem csináltak vele semmit. Ezt JarJar Abrams írta? Olyan, mint az egyik "Mystery Box"-ja.

Comments

Popular posts from this blog

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Lapozgatós könyv franchise-ok 19. - Angus Dewer (mégegyszer)