kalandjátékok 10. - Grim Fandango

 Szóval Manny egy Kaszás, aki a túlvilágra érkező lelkeket indítja útra a Kilenced Alvilágba (a végső nyugalom helye), ahová mindenki inkább hamar akar eljutni mint sem (valami purgatórium-koncepció lehet a dologban), de csak gagyi bűnösöket kap, sehol egy "gazdag szent".
A játék azzal indul, hogy kapunk egy üzit a vállalati palackpostán, ráadásul a Főnök (Don Copal) beszélni akar velünk mielőtt hazamennénk a cégtől. Ez rögtön két nyom amin el lehet indulni.
A memo azt mondja, tömeges mérgezés történt, az viszi a lelkeket és a vállalati bónuszt értük, aki hamarabb ér oda.

A szomszéd iroda Domino Hurley-é, a riválisunk. Ellopni tőle pár aktát (klienst) nem lenne rossz.

A játék elején el lehet akadni, mert Te a játékos nem ismered a protokolt, plusz még a kalandjátékok arra is tanítottak, ne menj a történethaladás irányába amíg nem muszáj, így könnyen elakadhatsz pusztán azért, mert kódorogsz a semmit csinálva.
Na mindegy.

A következő rész... Zűrzavaros. Egyértelmű mit kell csinálni, és az is, hogy mire kell fókuszálni, de a kettő között semmiféle kapcsolat nincsen. Egyedül az a megoldásom maradt, hogy lépjünk hátra, és fókuszáljunk valami másra, amit működtetni tudunk. Ez végül bejött, de talán csak azért, mert egyszer régen eddig a pontig játszottam, akkor méregbe gurultam és feladtam az egészet.

Nos, átjutva a következő ... talán fejezetbe én csak próbáltam jófej lenni, és hirtelen volt kocsim. Térképem, az nem volt, pedig igen hamar kiderült hogy nem ártana. De ahogy a háromból második lehetőséget próbáltam, a kocsit otthagytuk, és nekiálltunk egy ottheverő talicskából gokartot eszkábálni. Meg nem mondom miért.

A következő fejezetben megint azzal kezdődnek a gondok, hogy a karakternek van helyismerete, dea játékosnak nem. És most kivételesen van hova menni.
Ad egy: a hajónk matrózát el kell intézni hogy ne szállhasson hajóra.
Ad kettő: kell nekünk egy szakszervezeti igazolvány, amit egy fickó hamisít nekünk, amennyiben visszaszerezzük a pénzét a helyi maffiafőnöktől.
Ad három: a haverunknak szereznünk kell szerszámokat, amihez ... nem is tudom, szakszervezeti igazolvány kell ahhoz is? Vagy munkát kell szerezni nekik? Vagy nem tudom.
Ad négy: a haverunkat ki kell szedni a kaszinóból, amihez már elintéztem a pincért, de nyilván le kellene jutni a borospincébe, mert ... csak.
Ad öt: a kulcsot ki kéne szedni az ügyvéd tárcájából, ami majd nyilván a világítótornyot nyitja - mert más zárt ajtó nincs a játékban, haha.
És itt már beindul a pixelvadászat, és megvan az Egyedi Mechanika is (rohadt kulcsot megszerezni rohadt nehéz volt).

Rengeteg a teljesen fölösleges (üres) képernyő, amik mind csak az időt viszik.
És a tárgyaink közötti turkálás is macerás, az animáció is csak az időnket rabolja.

A következő két ... fejezet? helyszín? elég rövid és bosszantó. Viszont lecsap pár labdát, amitől Manny tényleg szerethető lesz.
Az igazi probléma az az után lévő szigeten jön, A Világ Peremén, ahol senkinek a szeme se rebben döbbenetes vandalizmusom láttán, de/mert a valódi a történetet továbbvivő cselekvés egy rejtett quicktime event - azaz a cselekvés, amihez pixelvadászni is kellett, csak akkor hoz eredményt, ha a megfelelő pillanatban hajtjuk végre. Ami nekem véletlenül összejött, de amúgy...

Btw, nagy ügyet csinálnak belőle, hogy a víz alatt a csontvázak nem fulladnak meg, mert nincs tüdejük. Erre viszont kérdem én: hogyan szívnak akkor cigarettát?

Kizárt hogy élő ember kiszedje a csakt a széfből, és ha te látod, hogy az aligátornál van egy felső platform... Egyáltalán - miért mennél oda? A program megmondta hogy nem öltözöl vissza a levetett ruháidba, mert azok büdösek. Mivel a csatornából jöttél. Miért mennél hát vissza a csatornába a tiszta ruhádban? És miért egy bizonyos, nagyon precíz ponton kell használni az őrlőgépet, he? Ezek a feladványok lehetetlenek.

Az utolsó felvonás még rosszabb,. és a befejezés csalódás.



Comments

Popular posts from this blog

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Lapozgatós könyv franchise-ok 19. - Angus Dewer (mégegyszer)