Kaland, Játék, Kockázat könyvek 7-9

#7
A gyíkkirály szigete

Ez a könyv eléggé megfogott. Nem a legtöbbször játszott könyvem, de a bonyolult háttértörténete, amiben egy egykori befuccsolt börtöntelepen (ahová "megélhetési bevándrlókat" kívántak száműzni) garázdálkodó, egykori őrökből világuralmi terveket dédelgetni kezdő, Testrabló Idegenek által megszállt reptoidok ellen küzdünk, és mindez nem fullad bele a saját abszurditásába - hát mindenképpen dícséretet érdemel, még akkor is ha a végső csatában a vállunkon ülő majom egy kissé túlzás, és valamiért az aktuális szuperfegyver csak az ellenségnek növeli az ügyességét (~harcértékét) 2 ponttal, a mienket nem. Ezt onnan tudjuk, hogy alkalmaztuk az egy-ujj-két-ujj-huszonegy-ujj szabályt, és megnéztük azokat a fejezetpontokat is, ahova amúgy nem kéne lapoznunk (mert mondjuk meghalunk rajtuk).
A szörnyek is kiegyensúlyozottak, és még "társat is kapunk" - nyilván kísérleti jelleggel írták bele, mert 1 fejezetpont után kinyúvad, de akkor is.

#8
A skorpiók mocsara

Ez az a könyv, amit Steve Jackson írt, de nem az a Steve Jackson, hanem egy másik. Ez a Steve Jackson adta ki pl. a Munchkin c. kártyajátékot és más hasonló "táblás" játékokat.
Meglehetősen egyszerű könyvecske, ami a helyszíneket direkt a mi kedvünkért külön beszámozta, nehogy már valaki belezavarodjon. És meglepő módon pont ez az egyszerűség az egyik nagy vonzereje a dolognak - no meg az igazán kiváló rajzok.
Az is eszükbe jutott végre,vajon honnan tudhattuk a Halállabirintusban, azaz egy föld alatti katakombarendszerben, ahol folyton elteleportálódunk vagy leütnek és ismeretlen helyen térünk magunkhoz merre is van észak,dél, kelet, nyugat...

Egyeseknek célja megtalálni a könyvek között létező lehetséges kapcsolatokat - hiába, ilyen a fandom.

#9
A hóboszorkány barlangjai

Egyesek szeretik, mások nem, de ez a történet minőségének megítélésétől független.
A játékélmény ami egyeseket nem elégít ki, mert bár a kaland fantáziadús, és a technikailag főellenség legyőzése kb. a könyvközepén történik meg meghökkentő módon, valamint hihetetlenül nagy távolságokat teszünk meg eme képzeletbeli világban - de a nagy távolságok és a hosszú történet miatt a játékmenet jobbára lineáris. És akkor nem említettünk egy 12 ügyességes lényt, amit legiten kéne lenyomni, és bizony akkor sem lesz elég egy, legfeljebb két csapás - 4 kell, ami nagyon sok.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Star Trek, Enterprise, 4. évad