kalandjátékok 1. - Discworld (1995)

 Azzal kezdünk, hogy valakik megidéznek egy sárkányt. Ami egy fura világban máris emberhalálért felelős.
Aztán persze majd nekünk kell legyőzni a gyíkot, mai látszik már az ablakunkból is, de először fel kell kelnünk, és elmenni a Fővarázslóhoz. Nekünk, a varázstalan varázslónak.
szerencsére a pali nincs messze, és nem nehéz bejutni hozzá. És mindössze a könyvtárba küld. Ahol a könyvtáros egy orángután, és nem hajlandó kiadni könyvet amennyiben nincs ... nincs nálunk könyvtárjegy.
Nos, egy elképzelésem van hol lehet: a szekrény tetején lévő ládánkban. Ha egyáltalán. Szóval a kamrából kiszedem a seprűt, és azzal megbökdösöm. De csak egy banán van benne. Na várjunk csak - majom, banán... Talán működhet.
Igen, működik. Tehát a cél összerakni egy sárkányradart. Ehhez kell vmi varázslény, egy doboz, vmi vezető, egy nemtudommi, meg a sárkány lehellete. Oké... Kezdjünk mindent összeguberálni, és meglátjuk.

Nos, az egyik dolog ami kell, az a varázsló botja az étkezdében. A seprűt kell feláldozni hozzá, és ja, ezt azért tudom mert már játszottam ezzel. Nagy kár hogy nem lehet kérni ismételje meg a szükséges összetevőket, hm, hm.
Mivel egyelőre kijutni az Egyetem területéről nem tudunk, kérjünk tanácsot. A jutalmunk egy béka, és erősebb varázslat. Nézd, előtte nem tudtuk kinyitni az ajtót, most meg igen. Szóval számít!

Hová menjünk legközelebb...
Nos, Rincewind említette a palotát. Sok eredmény nincs, de lenyúlunk minden mozdíthatót.
Aztán az introban láttuk hol csapott le a sárkány, szóval miért ne. Mivel ez nem jön be, próbáljuk elhagyni a várost!
Nos, ez se jött össze, de ha már szóbajött a kocsma... Mindenki tudja hogy ahol a kocsma, ott kezdődik a cselekmény!
Hát, a fogadóban nincs senki, ellenben a kocsmában felszedünk pár új tárgyat. De semmi komly haladás.
Hová lehet még menni... Van itt egy park, meg egy utca, meg egy sikátor, és egy tér.
A sikátor elég fontos, mert ott egy igazán szivatós teendő: Rincewind fel kell jusson a tetőkre, ahonnan fel kell másszon a toronyra, hogy odacsalja a sárkányt a pózna végére aggatott tükörrel, amivel a szemébe kell világítson. Extra nehezítés, hogy a karakter a poggyász nélkül egyetlen tárgyat vihet magával, szóval ez a "mindent végigpróbálunk" lehetőség igazán kiesik, pedig más lehetőség nem igazán van.
A tér lesz a másik nagy üzlet, és oh jajj, van itt egy puzzle... Fel kell vennünk egy paradicsomot. De nem ám akármikor, hanem mikor arra jár az egér, amire nem lehet klikkelni. Ha mégis szereztünk paradicsomot, dobjuk a kalodába zárt alakra. Ha sikeresen megláttuk a kukacot és eldobtuk a parit, akkor keressük a kukacot a földön. Láthatatlan, és elég kicsi is, szóval... Sok szerencsét.
A zsebtolvajlás alkalmazása elég értelemszerű, de jó lett volna valami ami megmondja, hogy az impek szeretik a kukacokat, khm.
A serpenyőt megszerezni se egyszerű, mert gyakorlottnak kell lenned hogy lereagáld: lepkehálót a személyes cuccaid közé teszed, és quicktime event. Ja, és hogy hogy lesz meg a lepkeháló? Hát hogy véletlenszerűen arrébbül a pszichológusnál a troll. Jajj.

Szóval megvan a sávhkány, most fel kell derítenünk 6 illetőt, elszedni a 6 arany micsodát - de előtte irány a könyvtár, mert onnan csórták a könyvet amivel megidézték a sárkányt stb. stb.
A nagy problémánk innen jön: bejutni az L-térbe. Amihez a legkomolyabb pixelhunt szükséges: a könyvtárban lévő Gyanús Alak fülében kell észrevennünk az Arany Banánt...

Egy "érdekes" puzzle megszerezni egy kút tekerőjét - egy csavarhúzóval. Hogy ezt miért...

A halárúsnál fogalmam sincs miért kellett a dolgot megbonyolítani a "custard"-al. Amről infót asszem csak a tett után kapunk a palotában.

Innentől a történet elég jól követhető, még arra is rűájövünk, hogy az Üzletszerű Kéjelgés Hölgyeihez megint vissza kell mennünk a múltba, a létra + melltartó meg nekem valahogy elsőre is összejött puszta mindent-mindennel végigpróbálás alapon, szóval azért sem panaszkodok.
A legnehezebb a kéményseprő tárgyát megszerezni, mivel megint fel kell vinnünk egy tárgyat - ezúttal a télapó plüsst. Azt kell belegyömöszölni a közelebbi kéménybe.
A tárgyakat leszállítva pedig - le kéne győznünk a sárkányt?

Oké, a következő teendő kicsit komplikált, de nem kitalálhatatlan. A célunk megszerezni Boszorkány Néne könyvét, és kicserélni a múltban a sárkányidézős könyvvel, hogy megváltoztassuk az idővonalat.
Sajnos kapzsiságunk ismét a sárkány megjelenéséhez vezet...

A korom lekaparása a falról a spatulával nonszensz, ezt elismerem.

Hm, kínos, de eljutottam egy olyan pontra, ahol tudom mit kéne csinálni, de nem tudom hogyan. Rudom, hogy:
- a mumusnak át kéne mennie a kocsmába
- a kordé rendszámtábláját le kellene takarítanom hogy ráeresszem a bérgyilkost a szamárra hogy le tudjam vágni a farkát (gondolom bajusznak)
- a polip-festményt fel kéne kalapálnom a kocsmában a támgerendára (de nincs szögem), hogy beadhassam az igazságszérumot a palinak
- a borbélynak át kéne adnom a fejőlány autogramját valamiért
- van ugye elvben egy repülőszőnyegem
- be kéne tapasztani Gaspode száját 
- el kéne lopni a Lady kulcsát
- és gondolom nem a semmiért vizsgáltam meg kétszer a varázslósüveget hogy le tudjak ereszkedni a Peremen!
...
Oké, szóval nem kell ellopni a kulcsot, helyette keríteni kell egy impet hogy lefotózzuk a bárányt - ki tudja mire föl.
Á. Sikerült megtalálni a szöget, amitől kiderült miért akarunk barit fotózni.
Nem csoda hogy megakadtam: ki gondolta volna hogy a piócákkal lehet és kell bejutni ismét a palotába?!?
Ahol aki magától kipróbálta a tekerőt a kínzópadon, az ügyesebb nálam.
És azt is hittem, a sárkányidéző varázskönyv számít. De nem.

Azonban ennyi. És az egésznek van egy hangulata, meg üteme, és nincs benne az a szivatás, mint akár egy Maniac Mansion-ban.
Pláne nem egy Galadorban.
Sierra "klasszikusokról" meg már ne is beszéljünk.

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad