kalandjátékok 5. - Broken Sword

 Állítom ezek direkt szivatnak.
Na jó, haladjunk sorjában. Mivel eléggé be vagyunk határolva, így ki lehet végülis sakkozni mit kell tenni. Egészen amíg a lányka meg nem találja a bíróság(?) alatt a titkosajtót. Mert ugye logikus hogy amiatt nem akar távozni a kis luvnya. De nem. Még az előző helyszínen találtunk valami irka-firkát, ami egy ilyen "helyettesítsd be a számokat betűkkel" marhaság.
Ad egy: már a bejutáshoz szükséges logikai rejtvény se volt a legegyszerűbb. És ja, logikai minijátékok. Mert végülis "mindenki meg tud oldani egy rubik-kockáát", hm? Elárulom: a legtöbben már az első oldalsó sort se nagyon tudják megoldani! Igen, láttam olyat akinek az első oldal(!) is leküzdhetetlen kihívést jelentett!
Szóval egy "itt egy szöveg, old meg" feladvány, ami nem illeszkedik a történetbe, és nem lehet félbehagyni, és a kulcsinformációkat amúgyse lehet visszakeresni - na hát az kibaszás.

Utána főleg körbeklikkelgetés, meg órákig beszélgetés zajlik, ami kicsit szinte már unalmas, khm, és úgy látom, a csaj-karakter későbbi btétjét, betéteit kivették. Az elején játszottunk kicsit vele, aztán Mr. Szőke vette át a helyét teljesen :(
A hirhedt kecskés puzzle-ön (elvileg quicktime event) mindig könnyedén átcsúszok: ösztönből elindulok a továbbirányba mire fellök a kecske. Egyetlen dolog van még a képernyőn, hát ráviszem a kurzort, és mivel jelzi az interaktivitást ráklikkelek - és voilá, a kecske máris csapdába esett.
Egyébként nagy szerencse hogy mint a Day of the Tentacle-ben, itt is elég feltűnő minden tárgy és klikkelési opció, valamint még cselekvési lehetőség választása sem korlátoz, azaz ha valamire ráklikkelünk akkor vagy történni fog valami, vagy nem.
Egy kivétel van: a templomban az a rohadt szobor, aminél mire át tudtam nézni a tekercsen, beleőszültem, és nem is vagyok benne biztos miért sikerült.

Aztán meg a pap nem adta vissza a serleget, a karakter meg erősködött hogy nézelődjek a templomben emiatt, de ez kurva nagy átverés, mivel én a remaster-t toltam, van hint-rendszer (azaz súgás), és az alapban kiírta itt hogy a zsonglőrrel kellene kezdeni valamit. Úgy meg már csak kikolbászoltam hogy rossz helyen vagyok.

A külföldi helyszíneknél az jó, högy nem tudunk elszabadulni, amíg mindent ki nem pipáltunk ott. Szíria viszont már bajos, mert a kebabkészítőnél hogy észrevegyük, a wc-kefét ugye a való életben ki kell szúrnunk a dolgot, hogy ezúttal jobbgombbal szemrevételezzük magát az embert, hogy aktiválódjon a párbeszédlehetőség máshol...
És a wc-ben nem is tudunk csinálni semmit, vagy mi. Mármint tudtam korábbi végigjátszásból hogy előbb-utóbb lejön a papírtörülközőrollni, de most komolyan, egyébként sosem vesződtem volna vele!
A goldberg-gép a macskával, a labdával és a csengővel meg tökéletesen ok nélkül létezik. Egyszerűen nem értem mi késztetne kitalálni a dolgot!

Visszaérve Párizsba (mindig van pénzünk még egy repülőjegyre, de szaros 50$-t inkább műkincshamisítással csaltunk ki valami turistából) a síron 4 referenciát kell megtalálnunk - és csak hogy kibasszanak velünk a játék megszegi a saját szabályait. A Vízszintes hivatkozások mind így néznek ki: "cím:XX+XX"
A függőleges hivatkozásnál nincs kettőspont. Csak hogy kibasszanak velünk.

És... a végén több quicktime puzzle-t megold helyettünk a játék? Ha.
 

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad