A lootbox-probléma

Van-e bajom a mikortranzakciókkal a játékokban úgy általában? Válasz: addig nem, amíg anélkül is játszható a játék, normálisan, valamint nem akadályozzák a játékot.
Mert ha ötpercenként felugrik egy popup, akkor a játék játszhatatlan. Ha az akció közepén felugrik egy popup, akkora játék játszhatatlan. Ha nem tudok elmerülni egy nem-freemium, azaz áron megvett játékban 1-2 órát folyamatosan anélkül hogy ilyen szarokkal kéne törődnöm - akkora játék játszhatatlan.

Pl. volt egy "cut the rope" nevű játékocska. A teljes verzióért fizetni kellett. De ahhoz, hogy a TELJES verzión játszhasd egyik pályát a másik után, minden 3-5 mp-ig tartó pálya után 5 percet kellett várni hogy mehess a következőre. Vagy előzőre. Vagy ugyanarra. Bazd meg édesem.

A lootbox meg még rosszabb mint a sima mikrovásárlás. Mert itt még meg se kapod amiért fizettél. Csak egy ESÉLYT kapsz rá. Bazd meg édes.
Mondjuk személy szerint addig nemi gazán érdekel amíg nem kötelező, csakhogy.
Ha a játékmenetet nem befolyásolja, pusztán dekoratív - akkor is kibaszás a vevővel, mert kizárt dolog hogy mindegy neki mit dob ki a lootbox. Ha te az ordasoroszlán hátast szeretnéd, nem hiszem hogy boldog leszel a kakiemojitól.

Aztán ott van a "pay to win" modell, aminél a lootbox tartalma mindig jobb mint ami egyébként elérhető - és PvP alapú a játék. Mert ha a normál cuccal is legyilkolhatok/megoldhatok mindent egy kicsit több próbálkozással - semmi gond. De ha ez a szar megakadályozza hogy érvényesüljek, mert lootboxos cucc nélkül elakadok mint a szar, mivel a normál cuccokkal 90% hogy az ellen szétkap, még a sima számítógépszörny is, pláne a játékos - akkor probléma van.

A legrosszabb meg hogy mindenhova beszivárog ez a szar, és az amúgyis lusta játékfejlesztők még szarabb cuccokat dobálnak ki miatta.
Mert még az elején az volt a cél hogy jó, csiszolt játékot dobjunk ki, ami nem is volt akkora probléma, lévén mindegyik kőegyszerű volt. Mondjuk meg kellett nézni Super Mario át tudja-e ugrani az a gödröt, tornyot, kell-e neki falat törni, lövöldözni, repülni, mennyi időt vacakol el a pályán, van-eellég ideje Prince of Persiának befejezni az egész játékot.
Aztán jöttek a nagyobb játékok, amiknél mindig voltak bugok,de olyan nagyok voltak, és a többi lehetőség annyira egyszerű volt, hogy legyintettünk. Persze emiatt megjelentek a patchek, meg a játékegyensúly utólagos babrálása... De azért a szintlépés szintlépés volt, a magasabb szintű karakter egyértelműen jobb volt, lehetett specializálódni = buildeket kitalálni.
Most meg ott tartunk, hogy a szintlépésnél kapsz egy lootboxot, oszt kend a hajadra - lásd Fallout 76. Ott meg jól "választhatsz", hogy 10%sebzést, vagy 10% lőszert akarsz mondjuk.
Elárulok erről valamit: ha van mondjuk 100% plusz sebzésem, akkor feleannyi idő míg megdöglesz ha rádlövök. Neked meg van 100% több lőszered, azaz kétszerannyi ideig tudsz rám lőni - de ki nem szarja le? Gyorsan kinyírlak, és elveszem a lőszereidet. Kösz szépen!

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad