Lapozgatós könyv franchise-ok 8. - Cigánylabirintus/Szabad Nép

 Hú, ember. A két kötet nyilvánvalóan egy franchise, hosszú mindkettő, annyira hogy elunod a kalandot, és mindkettő alapvetően hibás. A Szabad Nép mindazonáltal jobb. Azzal csak az a baj, hogy az a nép nem szabad.

De először Cigánylabirintus, ez az "érzékenyítő mesekönyv, tiltsák be, égessék el". Ja, hogy azt a melegeknek tartjuk fenn, nekik kevésbé van szem előtt a lobbijuk.

Szóval, első probléma: nem simán cigány vagyunk. Hanem kapcsolatok nélküli, árvaházban felnőtt, egy hónapra elég pénzzel slattyogó mélyszegény putricigány. Budapesten. Akinek valahonnan mindig előkerülnek valami rokonai.

Szóval a lényeg, hogy kicsit túl sok a halmozott hátrány, sőt, ez így nem is cigány-labirintus, hanem mélyszegénység-labirintus.

De oké, mi van a kalandban?

A kalandban van egy rakás kockadobás. Mert az izgalmas? Értékeid, vagy felszerelésed, na az nincs, ellenben munkád az valahogy mindig, merthogy a döntések fele az, hogy munkát keresel, vagy tanulsz. Én hülye meg bedőltem a marketinganygnak, mert az interjúk és leírások alapján az Igazi Vég hogy leérettségizünk, vagy valami hasonló, és nem megyünk el lopni, meg szipuzni. Egyfelől örültem hogy akkor elvileg haladok a cél felé, és a nélkülözés majd meghozza jutalmát -

Bedőltél mi? Jutalom, mi? Meg csak semmi törvényszegés, mi? Hülye vagy drágám.

Először is a sok kockadobálást tisztáznám. Ez ugye elveszi a döntési szabadságot. De még tudják tovább rontani. A kockadobás valahol izgalmas. Magas szám jön ki, vagy alacsony? Szerencsém lesz vagy sem? Nos, a "Cigány"labirintusban TÖKMINDEGY MI JÖN KI, MERT MEGSZÍVOD. Én legalábbis 1-el és 6-al is szívtam mint a torkosborz, általában az állásfelvételit bukod ilyenkor. De akkor minek dobálok kockát? Digitális verziót toltam, így nem tudom hogy az adott fejezetponton mi lett volna ha mást dobok, de összességében az a kép jött le, hogy ez a véletlengenerátor még csak nem is szerencsejtákék, ez egyszerűen egy semmitmondó véletlengenerátor.

No, és akkor a maradék kedvem meg az vette el, hogy hiába játszottam egy "kerülöm a bajt és a kábítószert" figurát, a végén egy alkesz, piti zsebtolvaj hajléktalan lettem. A bukott életet (hajléktalanság) még nem is bántam volna, mert hát ez egy játék, de ha én egy "ha beledöglök is tisztességes leszek" karaktert alakítottam, aki semmijen kábítószerből nem kért, akkor azt miért?

És akkor visszagondolva mik voltak a befolyásolható döntéseim, bizony azok voltak a lehetséges más utak, hogy csalok, lopok, bandázok, bűnözök, és szétlövöm az agyam heroinnal, szipuval, bármivel.

Hát ez kurvára azt mondja nekem, hogy minden cigány bűnöző, legalább élete kezdetén, legjobb lenne megszabadulni mindtől, nincs kiút a labirintusból! Az meg csak nem lehetett cél...

----------------------

A Szabad Nép az '56-os Nagy Lövöldözős Káoszt dolgozza fel, vagy mi. Oké, nem érdekel hogy forradalom vagy ellenforradalom, szerintem egyik sem. Ami érdekel, hogy eljutsz egy pontra, tudomisén, talán az utolsó nap, vagy mi az egész herce-hurcából, valahogy túlélted hogy nem lőttek le, nem robbantottak föl, nem tartóztattak le, és most jön 10,000 tank, élén Sztálin, mindenkit legéppuskáznak, a maradékot meg felakasztják.

Most, hogy átérezted a helyzetet, elmondom, hogy a könyv felajánlja, hogy te akkor szépen kiszállhatsz és hazamehetsz, ahogy a magyar katonák a könyvben éppen.

Megvolt? Megvolt hogy a végén az oroszok tényleg jöttek, tényleg 10,000 tankkal, mindenkit legéppuskáztak, és Nagy Imrét felakasztották?

Minden megvolt? Ugye te is elindulnál haza, oldják meg ahogy tudják (legyenek mártírok = dögöljenek csak meg) a többiek ha olyan hülyék hogy maradnak?

Nos, akkor meghaltál. A könyv valami kegyetlenül brutális módon megöl. Még egy sarkot se tettél meg hazafelé, fegyvertelenül, feltartott kézzel.

Mert ez egy idióta propagandaanyag, feletehtően fideszkdnp-s.

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad