pokemon - emerald

No lássuk ez mit tud.
Egy biztos, ha bizonyos módon nevezed el a karaktered, az furán veszi ki magát, mögöttes értelmet ad sok szövegnek.


A grafikai szintlépés megvan, tényleg elég normálisak már a színek. A játék pedig hihetetlen nagy, normál PC-játéknak érződik - persze a szokásos pokemon-problémákkal: sehol egy figyelmeztetés, előrejelzés mi fog szembejönni, eredetileg nincs mentési opció, rengeteg a véletlen-faktor, a védelmi buildek értelmetlenek az együtéses kiütéses rendszerre épült programban, és az ilyen ellenfelek is csak azért vannak hogy rabolják a hasznos támadások számát.
Csatán kívül használandó képességekből (legalábbis ha a mellékküldetésekre is elmegyünk), van összesen 9 (8 HM + Dig), ami számottevő. Lomobre + slakoth a két ideális HM-szolga, de nagyon, nagyon szeretnénk ha nem kéne ilyen tölteléklényeknek foglalniuk a hasznos helyet.



Sok a fura alak, l. fenti kép, de ennél is bosszantóbb a limitált egységkészlet, illetve hogy mekkora gátat jelent az elektromos Terem. Na az nagyon durva. Az, és a végjáték nekem azt mondja, alapvetően Mudkippel (water/ground) kéne indulni, útközben felvenni egy elektromos mont (?), egy pszít (ralts -> gardevoir, ezzel lehetséges hogy az elektromos pokemon-szükségletünket kiválthatjuk ha tanítunk neki valami erős TM-et, mert gyors és nagyot üt), egy aront (a játék nagyrészében szinte sebezhetetlen), regice kiváló jég-sebző pokemon (ice beam TM-re cserélni az Elite Four-nál az Icy Windjét), valamint kell egy dark-type. Utóbbi feltehetően idálisan Absol. Sableye meglepően jól produkál amúgy, de a végjátékban lvl 50 kell neki vagy szopik, és még úgy se árt némi szerencse. (alacsonyak a statjai). Flygon még jó pokemon, és ha minden kötél szakad, elmehetünk megszerezni Rayquaza-t is (lvl 70, és könnyebb megszerezni mint Regice-t! Csak screech-eljünk rá párat, aztán üssük nagyon sérültre miközben magát elaltatja gyógyulás címen!)


Az elektromos Teremnél vagy mudkippel jöttünk, vagy hozunk egy ideiglenes geodude-ot (amiről én elfeledkeztem), vagy van egy lvl30+ Aronunk, lenyomjuk az első három ellenfelet a teremben, az utolsó ellen meg bevetjük Shedinját (amit látszólag kifejezetten emiatt raktak a játékba).


A játékmenet elég normális, legalábbis míg el nem érünk oda hogy tudunk/kell szörfölni. Akkor az egész széthullik, mert semmi támpontunk nincs az óceánon hol a büdös francban is vagyunk, meg merre kéne menni.
Szintén gond hogy a többi NPC jobbára hiányzik: fogalmam sincs ki Wallace, ki Steve, a szomszéd srác/lány lenne a fő rivális, de egyértelműen sztori szerint jobbak vagyunk nála alapból, Wally meg afféle mentorált, de nagyon hamar eltűnik a játékból.
A két helyik Gonosz Csapat akik a Rakéta Csapat helyére jöttek meg jobbára nem ellenünk van, sőt, az egész játék során inkább csak "anyád kiküldött a kertbe játszani" a felállás, meg hogy apu eléggé elhanyagol és a figyelméért harcolsz (amit NEM fogsz megkapni). Így a gonosztevők megállítása puszta véletlen és kényszerűség (folyton elállják az utad, meg idővel tudomást szerzel világpusztító terveikről amit mégse kéne hagyni). Ez a "véletlenségből lett hős" sztori amúgy egészen jól átjött nálam. Csak ne lenne ilyen kegyetlenül hosszú a játék.
Pozitívumként azért elmondható, hogy az ellen szintje folyamatosan nő a játékossal, nem hullik le a végén vissza lvl 10-re meg hasonló hülyeségek, ami miatt legalább normálisan erősnek érezzük magunkat valamennyi fenyegetéssel a játék részéről.

A legvége sajnos elég nagy trollkodás, mert ha fű-típussal próbálsz kezdeményezni, az fájni fog, mert a víz-monok fel vannak szerelve jég-támadással, és túl nagy a szintjük és így az életerejük. Így csakis elektromossággal van esélyed ellenük :( Vagy emulátorban játszva pillanatmentéssel.


Ja, emulátor: ehhez megint újat kellett leszednem, olyat aminél ha a "b" gombot használod, összeomlik 99% eséllyel úgy 5-10 perc játékidő után. És a ködös/vízalatti helyszínek nem jelentek meg rendesen, konkrétan csak a karaktereket/tárgyakat láttam, merre kéne menni azt semmit, szóval sokat kellett online térképeket böngészni.

PS: még a következő generációs játék van emulátoron, illetve a Black és White.
A Black és White elvileg két-két játék, de ahogy az animével, úgy velem se etetik meg a B&W 1-2 felosztást, hiába elvileg történeti folytatásai és nem egyszerű verziószámbeli eltérései egymásnak. Ráadásul azokhoz új konzol se készült, azaz grafikai frissítést ne várjunk. Így meg tulajdonképpen a Diamond&Pearl/Platinum újabb verziójának tekinthetők szinte mindenben, pusztán egy DLC az egész.
Az X&Y-hoz érdemes megemlíteni nem készült a kettőt összefogó Z verzió (ellentétben az anime vonatkozó évadával) de legalább új konzol van alatta, 3D textúra meg minden, nehogy már látni lehessen mi merre van, hm? A S&M is ugyanerre a konzolra jött ki, és annál mindkét alapverzióhoz kijött egy remake, de összefogó 3. verzió nem. Lévén a köv. "generáció" meg a Red/Blue/Yellow újabb remak-je, hiába az új konzol, megint nem érdekel. Ugyanarra a konzolra fog egyébként kijönni a Sword&Shield (SS! - ki volt a marketinges?), ami egyúttal azt is jelenti (egyébként ha ránézünk a statisztikákra ez enélkül is várható volt) Ash az animében megint veszíteni fog XD Egy olyan helyen, ahol nincs/eddig nem volt liga, tehát mindenki nyeretlen lúzer hozzá képest úgy mérföldekkel. Hajaj. Persze ez 22-es csapdája: ha nyer egy ilyen helyen, mennyit érne az?

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad