pokemon mytery dungeon red - mármint time, mármint blue

A játék marha jól indul, eladja magát hogy Te, a számítógép előtt ülő kölyök lettél a főszereplő (elég sok lehetőség van, amit egy horoszkóp-teszt alapján dob ki a program).




Ééés... Tökre élvezném, ha lenne egy emulátor, ami hiba nélkül elviszi. Az egyetlen ami normálisan futtatja a Nintendo Advanced progikat lelövi a "B"-gombját, az meg úgy nem vicces.

Marad, hogy megpróbálok egy későbbi játékot. Kár érte.


Amúgy egy körökre osztott, rogue-like dungeon-crawlerről van szó.


Oké, elég. A special annyira jó volt, hogy ehhez nincs kedvem, megpróbálom inkább felkutatni a DS-romot az elsőből.
Nem mintha rossz lenne, helyre kis gyerekeknek készült játék, amivel semmi gond nincsen, egyszerű, vidám az egész. De az elsőben mintha láttam volna azt a PLUSZT amitől nem csak jó,hanem nagyszerű lesz. A sztori, mert amúgy egy körökre osztott labirintusmászkálás, erős randommal, respawnoló ellennel.


Hé, hátha összeszedek egy Porygon 2-t!

No, miután kiveséztük hogy milyen név az hogy név, ezúttal mudkipet ezúttal választottam irányíthatónak, mert az mindennek ellenáll, kivéve a fűnek


Torchicnek meg ha beállítom az AI-t hogy mindig használja a képességeit az alaptámadás helyett, elvileg durván lenyom mindenkit, vagy valami.

Először 3 szinten kell átverekednünk magunkat, és hát a játékmenet azért nem olyan érdekes. A hely kicsi és üres jobbára, meg egyszerű is lenyomni a népeket, de tudtuk ezt mielőtt belevágtunk. Mindezt azért hogy egy Vajlégy bébi-kukacát megmentsük.


A fenti labirintusban a pénzt szedjük össze, és ha találunk, pontosan 1 bogyót is elhurcolhatunk. Legközelebbre kapunk egy hátizsákot, semmi gond.


Másnap Torchic megnézi a levelesládát, hogy ha tegnapeste egymás közt megegyeztetek hogy ti mostantól mentőcsapat vagytok, vkimár fel akar-e bérelni titeket. De ez aranyos, pláne hogy egy perccel később befut az első megbízás! Vállaljuk el.Az történt ugyanis hogy KÉT magnemite kapcsolódott.


A különleges mozdulataink száma behatárolt, és küldetésenként áll vissza eredeti értékre.

A menü-gomb alatt látható a "belly", értsd jóllakottság-értékünk. Ha 0-ra esik, vesztettünk. Tehát ez az izé időre megy :(

A leghalványabb fogalmam sincs hogy kell átlósan támadni, de legalább az megvan hogy elfordulni nem jelent mozgást. Btw, ha az ellen 1 kocka kihagyásra van, nyomjunk egy sima támadást, és odajön hatótávba.

Ahhoz, hogy küldetésre mehessünk, a hírdetőtáblán vegyük át a küldetést, aztán a postaládából vegyük ki a levelet, majd a b-gombbal előhívott menüben is vegyük át. Fogalmam nincs miért ilyen bonyolult ez.

Egy labirintusozásnál több küldetés is egyszerre teljesíthető, így vegyünk fel minden egy helyre szólót.
A teljesítés kissé körülményes: meg kell találni a lényt ami nem támad meg az adott szinten, mellé (szembe?) helyezkedni, és megnyomni az a-gombot hogy beszéljünk vele és ezzel leadjuk a küldetést. FRISSÍTÉS: klikkeljünk rá inkább azegérrel, ha bármely szomszédos mezőben van! Ekkor azonnal kiteleportálhatunk, VAGY továbbmehetünk, mikoris a legalsó szinten lesz egy plusz lépcső hogy távozhassunk.
Ja, de hogy jutunk a labirintusokba?  Nos, először vállaljunk el teljesen egy küldetést, aztána házunktól menjünk délre az úton.

Hö? Dugtrio többesszámban hivatkozik magára? Lehet, hogy három nem van náluk?


A következő sztori-küldetés KILENC szintű labirintus, azaz ne is álmodjunk róla hogy mindent összeszedünk. Szintezni, meg cuccolni ott vannak az alkalmi küldetések, oké? Egyszerűen menjünk le, és dobáljuk meg Blast Seeddel (elsősorban), meg Gravelrockkal (másodsorban). Addig a segédünk meg üsse harcban.
Ja: ha gomi-t találunk (bármilyen tárgyat aminek a nevében szerepel hogy gomi), azt azonnal együk meg!
Az alján (egyáltalán nem könnyű, ha megpróbálunk végigharcolni mindent, még lvl10-en is előbb-utóbb leamortizálnak) ott egy boss. Nekem 2 ütés volt: egy Blast Seed dobása, és egy ütés Torchiktól. Dobtam volna még, de fordulás helyett bemozdult a drága... Amúgy a gondot igazán a kő-monok okozzák, amik sajna igen nagyot ütnek, nekünk meg egyetlen víztámadásunk van (17 töltettel) ami nem túl sok 9 szintre.
Ja: minden küldetésre vigyünk 1 almát, ez elég kb. 5-6 szintre. Ide ha mindent felderítenénk, kéne vagy kettő, és nem biztos hogy útközben találunk!
No, de végül ott állunk, a keselyűfajzat meg felfészkelt vmi sziklára - szerencsére a magnemite-ok az előző küldetésből  hirtelen otteremnek. Annyira élőnek tűnik így ez a világ :)


Hö, wut? Jajj, és a karakterek is becsodálkoznak ezen XD
De... "Papa"?


Na EZT HOGY.

Pár technikai infó:ha kimegyünk egy labirintusba, mindegy hány küldetésre, akkor mikor visszatérünk, eltelt egy nap. Kényelmetlen részlet, bár nem hiszem hogy valódi jelentősége lenne.
Aztán: a levelesládánkba is érkeznek lehetséges megbízások. Csak tartsuk észben.

Hm, azoknak a hitszónokoknak lehet vmi igazsága:


Loool, riválisok!


A besték lenyúlták egy küldetésemet - amit nem akartam (egyelőre) elvállalni, mert piti küldetés, kicsi jutalommal, és nem volt más abban a legalacsonyabb szintű labirintusban. Legyenek boldogok vele :D
Viszont 5 küldetés is hívott ekkor az Acél Hegységbe (ahol Scarmory volt). Na AZ szép.

Makuhita Dojo:
- elektromos: mudkip immunis az elektromosságra és az azzal járó paralízisre, plusz támadása is van ellenük, így ez könnyű
- mérgezés: ezek valahogy gyengék voltak, le se mérgeztek
- fű: a bossokig egyszerű. A gond volt, hogy Torchic jusztse akart tüzet varázsolni, azok meg lebénítottak mindkettőnket. Ha legalább egyet sikerül leverni (a kaktusznak rengeteg életereje van, ő a főboss itt), akkor azért könnyeb.
- rock: ez elvileg könnyű, de vmiért a főboss larvitar nem akar sérülni. Eszetlen magas szintje lehet, vagy hibásan programozták.
- acél: ezek vhogy mindenre érzékenyek. Víz, tűz, ground...
- a bogarak egyszerűen *** erősek (lvl 15-ön simán megvolt)
- a víz-monok is tyűha-de-erősek
- a harcosoknál csak arra kellett ügyelnem, hogy Torchic AI-ját állítsam "nem csak speciális mozdulatok"-ra, különben kizárólag stat-módosító hülyeséget használt, aminek nem volt semmi értelme
- a madaraknál csak az a veszély fenyeget, hogy doduo szétkap a sebzésével, más nem nagyon
- a sötétségben piszok nagyot ütnek a hollók, de vízpumpával csak lemostam őket. Mondjuk nagy szerencse kellett a kitaktikázásukhoz.
Amúgy tök jól be van mesélve az egész a sztoriba: "A dojoban lévők mind önkéntesek, akik a részvételükért csak annyit várnak cserébe, hogy intézkedj ha majd meg kell menteni őket."


Megjegyzés: a labirintusok minden részletükben előre le vannak generálva ahogy belépünk. Azaz a cuccok ugyanott lesznek mindig, ha esetleg felülírnánk véletlen egy mentést, vagy valami.

Legközelebb egy 13-szintes labirintusba kell menni kihozni vmi eltévedt mont - fontosabb, hogy a rivális csapat megpróbálja lenyúlni a küldetésünket, így ők lesznek a főellenfelek.
Hazaérve kiderül, hogy a korábban a falu főcsapata által elküldött húzódozó csapat nem tért vissza vmi pite küldetésről, így utánukmegyünk. Oké, már bronz szintűek vagyunk, ami talán azt jelenti, már nem csak a legvéznább küldetéseket vehetjük fel, de nem volt más rajtunk kívül?
9 szinten kell átvergődnünk, hatalmas bogarak között. Ajánlott legalább egy gyógybogyó, és egy PP-töltő bogyó az útra, mert nagy és bonyolult a terep.

Hogyan gyógyítsunk csapattagot?
1) menü -> team -> kiválaszt -> beszélget
2) menü -> tárgyak -> oran berry -> dob
És meg is van.

Hm... A gomi (gummi?) feleannyi jóllakottságot ad mint egy alma/kaja HA ÉS KIZÁRÓLAG HA a saját karakterünk eszi, és az AI-beállítások választhatóságát növeli, utóbbit mindenkinél. Akkor ezt mind a segéddel kéne megetetni? No még "idejében" észrevettem...

Hm... A "szállítsd le X tárgyat" küldetés ... bugos? Nem feltétlen lehet megtalálni a céllabirintusban az adott tárgyat! Ha szállítani akarunk, gondoskodjunk a tárgyról még otthon, biztos ami biztos (az ilyen küldiket a hazatéréskor csekkolja, nem a labirintusban van a questor!).

Mt Thunder 10+3 szintes, a 11. szinten nincs semmi csak teljes gyógyulás és mentési lehetőség. És hiába tűnik rövidnek, vigyünk KÉT almát!
Zapdos BAROMI NAGY, és valamiért - legalábbis egyszer - az elektromos támadásai gond nélkül megsebeztek. Nyilván bug. A harcban az se segít, hogy a hülye Társunk közelebbről kezd mint mi, Zapdos simán megsütheti.
Ekkor voltam16. szintű, és úgy érzem, minimum a víz-dojot le kéne tudnom nyomni mielőtt továbbmegyek. És ekkor olvastam, hogy hupsz, egy ideig nem lehet majd visszajönni szintezni, szóval ez már biztos. Persze mivel a lények újratermelődnek ezt épp meg lehet oldani, de akkor is.

Ja: bérencek. Nem használom őket. Fárasztó minden egyes alkalommal kimenni a megfelelőhöz, nyöszörögni neki, visszamenni a városba, elindulni...
A felbérlés amúgyis problémás. Először kell hogy legyen hely ahová beköltözik, ahhoz meg pénz kell, az elején szólva elég sok. Másodszor a lénynek túl kell élnie legalább egy kört amikor megtámadjuk, akkor megadja magát és felvesszük a listára. Hát nem is tudom. Tizensokadik szinten már eléggé leütöm őket, és ha nem én, akkor az állandó társ... No és ha nem visszük folyton magunkkal őket, akkor piszkosul lemaradnak szintben. Úgy meg semmi hasznuk. Szóval eh.

---------
---------
---------

Ezután megjósolják neked a Világvégét, a rivális team téged hibáztat, lenyomod a másik kétlegendás madarat, aztán hirtelen visszamehetsz.
Az egész játékra igaz hogy egy labirintuson belül nem igazán van különbség a szintek között a monok erősségében, így toljuk a spéci mozdulatokat amíg tartanak. Kivéve ha van boss, mert oda tartalékoljunk.
Kiderül hogy a földmozgásokat az aggódó Groudon okozta (le kell nyomnunk mielőtt beszél), merthogy egy meteor jön a dinoszauruszok - mármint pokemonok - ellen. Tehát meg kell kérnünk Rayquaza-t, a levegő urát, hogy segítsen. Ehhez persze le kell vernünk. Belehalunk a meteor kiiktatásába, de a rivális csapatvezére, Gengar visszahoz az életbe a limboból. Yesss!

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad