pokemon - gold

Nincs nagy különbség a második generációs játékverziók között.
A komolyabb hibákat kijavították, így nem egy bughalmaz többé az egész.

Kapott a játék színeket, bár ez a töltéskor látszik hogy csak utólag kerül a textúrákra.


Jó hír hogy a legrosszabb puzzle-ök kikerültek a játékból.
Rosszabb hír, hogy szinte nincs történet. Az jó volt amikor megjegyezte vmi karakter hogy "vajon hány mon van valójában, Prof Oak a múltkor azt mondta 150",de ezzel nagyjából ki is merült az egész.
A riválisunk alig bukkan fel, más meg nem nagyon történik.
A fő történet a liga-bajnokságon kívül, hogy a Rakéta Csapat maradéka elfoglal egy rádióállomást, hogy bemondják, kérik Giovannit hogy térjen vissza és szervezze újra a dolgokat. Ennyi. Egy picit szánalmas.

Másik nagy gondja a játéknak, hogy alapvetően főleg gen1 lényekkel találkozunk ismét. És azokból sincs valami nagy választék.
Induló-monnak ha nem akarunk HM-rabszolgát tartani, kénytelen leszünk chicoritát (ismét a fű-lény) használni, mert ez tudja a nagyon hamar kötelező favágást és világítást (cut és flash), meg el is fér rajta.
EXP se nagyon van, így nagyon ki kell centiznünk mi lesz a csapatunk. A három legendás kutya/párduc-mont hogy ne mondjam, problémás elfogni, rajtuk kívül a gold verzió biztosít egy tűzmadarat, ami nyilván jobb mint egy újabb vizimon, mert az egyik kutya/párduc is vízlény, meg kapunk egy újabb gyaradost is (ami elvileg sárkánynak számít? Részben).
A játék se nagyon erőlteti hogy elfogdossunk mindent nyakra-főre: nincs hozzá küldetés, az NPC-k nem csereberélnek velünk egy-két alkalomtól eltekintve...
Végül én inkább vad normál monokból raktam össze a teamet: graveler, umbreon, meganium, jynx, pidgeott, machoke. És HM-rabszolgának a Vörös Gyarados (surf, whirlpool, waterfall).

Umbreonról szólva, a barátság-stat iszonyú idegesítő, mert rohadt nehezen nő. És mivel a lények új képességet csak és kizárólag szintlépéskor kaphatnak, és később nem lehet mégis beválasztani ezeket ha elklikkeltük, hát komoly a probléma. Rá kell szánni néhány órát hogy vmi főutcán fel-alá mászkáljunk ész nélkül.

A másik komoly vörös jelzés jynx: elképesztő mennyire csalás-szintű az altatás-képessége, persze nyilván nem az eredeti waypoint-rendszerben mentve, ami hülyeség, hanem bármely pillanatban. Nélküle a hülye lángszóró-támadással kicsináltak volna a végjátékban.

A fő játék/sztori-mód után még lenyomhatunk újabb 8 Gym-et, meg a gen1 főszereplőjét, ami lvl 80 monokkal rohangál...Hát sok sikert hozzá, mert EXP-t nem adtak hozzá hogy feltápold magad arra a szintre.
Ez egyébként komolyan érződik a játékon több helyen - a befejezetlenség. A post-game üres, a sárkányfog-barlang üres, az unown-összeszedés nem vezet sehova...

De attól eltekintve hogy a "fogd el mind" koncepciót kidobták az ablakon, hogy alig vannak új lények, hogy a sztori szinte hiányzik, hogy extrém limitált miből csinálhatsz csapatot, elmegy. És mivel nem frusztrálnak agyon feladványokkal, ha nem is annyira maradandó élmény mint a gen1, haladásként értékelhető.
És ez még úgy is igaz, hogy a játékmenetbe beleszól a valóságban lévő idő ilyen nap-éj váltakozással. szerencsére ez a számítógép órájának baszkurálásával kikerülhető, de komolyan zavaró.
Az meg, hogy a hét napjaihoz igazítottak mindenféle opcionális eseményeket - csak azt érték el vele hogy egyik se érdekelt, mindet kihagytam.


Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad