Pokemon White

"Nevezzük így a játékot, mi baj lehet."


Kezdjük:


monok amikért nem kell dolgozni:

gift:
larvesta
pansage/pansear/panpour
archen/tirtouga
magicarp (a magicarp árús visszatért! - sajna csak post-game tartalomként)

day spec:
musharna

trade:
Basculin
Cottonee
emolga

Szóval nem ezekből fogunk csapatot építeni.

Ja, remélem megtartották a pokechet, vagy valami hasonlót, mert az kijelezte a barátság-szintet (itt mondjuk most nem érdekel, de biztos van akit igen), PONTOSAN megmutatta a rejtett tárgyakat, volt rajta lépésszámláló hogy ne unatkozzunk barátság-növeléskor... Meg kijelezte hogy áll a banda életerőileg. Ezek voltak a hasznos funkciók. Ha a többit ki lehetett volna kapcsolni...

Sajna a választék ezúttal nem a legnagyobb, sok mon túl valószerű, mások csak skin-váltás egy-egy korábbi monra...
Mindenesetre elhatároztam, ezúttal eldobom a kezdőm, és beszerzek egy bogarat. Mert olyan még nem volt.
Így nézett ki az előzetes válogatás (vastagon áthúzva ami nem elérhető a verzióban, vékonnyal aminél komoly problémát találtam, kitakarva amiről nem beszélünk, bekarikázva ami hirtelen szimpatikus):


Btw, ezek az őrület most már valós évszakokhoz is igazítottak dolgokat... Az lesz ám a szép, ha bizonyos monokat csak pl. januárban lehet megtalálni!
Tipp: a számítógép óráját csak VISSZAFELÉ állítgassátok, vagy a böngészőtök (böngészőtől függően) megbolondulhat: az előzményeket nem jeleníti meg míg el nem éri az utolsó meglátogatott jövőbeni időpontot... (Mozilla biztos ilyen)

Btw, ha vki azt kérdezné mi a baja pokemonnal, ezt is oda lehet tolni válaszként:


Eredetileg annyit kellett megtanulni egy zökkenőmentes játékmenethez, ami a bal oldalon van. Mostanra annyit, amennyi a jobb oldalon.


Eddig rendben is volna,de baszottul zavaró az izgő-mozgó animáció. Lehet nem fogok tudni játszani ezzel, mert tengeri-betegséget kapok tőle...


Affene. Snivy-val kellett volna kezdeni. Mertakkor kapjuk Panpour-t, ami 4HM-et is tud! No most már mindegy.

Az egyik dolog ami fejtörést okozott nekem (és egy gyors keresés alapján nem csak nekem)  a "rezgő fű", "felkavart homok" stb. jelenségek (phenomena). Végül azt olvastam ki a netből hogy mikor rohangálsz, akkor jelennek meg véletlenszerűen, és addig tartanak míg el nem hagyod a területet VAGY csatába nem bonyolódsz. Ez szükségessé teszi a "repel" (riasztó) használatát amennyiben onnan kívánunk mont fogni,vagy érdekel a pokedex.


Ja, a dexről azt hebegik, el kéne (megint) fogni a monokat, de ez nem igaz. Külön tartja számon a látott és elfogott monokat, bár továbbra se jegyzi a békésen a szabadban üldögélőket.

A játékmenet egyébként iszonyú lineráis, a legkisebb eltérést sem engedélyezi. Ez idegesítő.

Oh yeah, a tárgykereső fejlesztést kapott! Mindig rááll a legközelebbi tárgyra :O


Na EZ döfi (16. mp-től indul):


A városban az ELSŐ DOLGOD az legyen hogy végig mész az egyik utcán (mind ugyanoda vezet), és lenyomod a táncost. Aztán megcsinálod neki a küldetést, és átveszed a jutalmat (extra pénz!).


---------------

Oké, meguntam,így párhuzamosan(?) indítok egy Egy Pokemon Kihívást.

Kezdés: Snivy. Ez a leggyorsabb a háromból, és egyelőre tökugyanazt tudják, így megnyerem mindkettőt.

Fun Fact: elsőre a fűben szembejött egy Lillipup, Vital spirit (nem altatható), Lonely Nature (+attack, -defense, tökéletes természetszerepjáték-szempontból. Ja, lvl 4, mire elért a városba lvl 5.
Persze sajna csak pokecenterben lehet elengedni a monokat, így rövid időre együtt utazunk.
Ééés meg is van, Snivy elengedve. Most visszamegyek hogy legalább annyi exp-m legyen mintha ez lett volna a kezdő. Egye fene, amíg kitart az életerőm, grindelek. No, kis szerencsével meg is van lvl 8, ezzel már simán lenyomom N-t.

A városka után megkapom a futócipőt. Yaiy!

A lvl 11 kutyim sok volt Biancának a 2-es úton...

Az Álomkertben megkaptam a HM-majmom. Yipeee!14. szinten pedig végeztem a Teremmel is. Nem volt probléma. Woop, kaptunk Cut-ot -> backtrack.

A megőrző(k)nél van egy duplacsata, és nem engednek át 1 monnal, szóval ez van. Mostantól le se rakom a majmot.

Hm.. 19. szinten ki akartam próbálni mi van ha TM-et tanulok, és azt le akarom cserélni sima szintlépéskori képzettségre, de mivel az egyetlen TM-em ugyanaz volt amit szintlépéskor kapott, fel sem ajánlotta a képességtanulást!
22. szinten több lehetőségem volt, és igen, lecserélhető a TM más mozdulatra. Jajj de yo!

No, 24-es szinttel állok a kapu előtt, és tudom hogy most vagy grindelek egy hatalmasat, vagy bevonom a játékba a serpát. Persze ha felfejlődtem volna, talán más lenne a helyzet...De ha Giga Impactot akarok, meg amúgyis az ilyen menetek lvl nagyonsok körül érnek véget, hát irány a grind.
Technikailag amúgy tudnék győzni. Az úton találhattunk egy XDefense-t, és egy XSpeedet, megegy rakás gyógyitalt is kaphattunk. Ezeket elfogyasztva, feltéve hogy egyik mon sem kap attackot erősítő nature-t, jók tudunk lenni. De most próbáljuk meg cuccok nélkül.
Lvl 26-tal már gyorsabb voltam mindkét monjánál, és az újexp-rendszer (ha magasabb szintenvagy kevesebb EXP-t kapsz) is eléggé betesz, szóval lazítottam kicsit a dolgokon az ésszerűség nevében. Mondjuk lvl 28 valószínűleg biztonságosabb lett volna így is, de az első mon csak rámdobott két Lear-t (defense csökken) amíg én felnyomtam két Work upot (a saját Leerem cseréltembe rá, mert az csak egy ellenfélre hat, ez meg amíg bent vagyok mindre, és itt csapatot nem kell figyelembe vennem), aztán lemostam egy Take Down-nal (nem biztos hogy betalál, de nagyobbat üt).
Mikor kihozta a második mont elnyomtam egy Soda Popot (kapjuk vagy találjuk, de volt a zsákban, +60 HP,1 HP-n álltam a 62-ből), aztán lenyomtam egy újabb Take Downnal.
Áh, tárgydetektor! Backtrack.

A megfelelő szinten becseréltem a Take Down-t egy Retaliate-re, mert lehet hogy picit nagyobbat üt, de iszonyú bizonytalan betalál-e. Később meg úgyis kapunk vmi mégjobbat.

Az újabb városban menjünk a Battle Towerbe, 47. emelet (nyugi, csak kettő választható), és a terem végében a köpenyestől kérjük el első tárgyunkat, ami extra kritikust ad.
Lvl 32-n lement az itteni Terem is.

Köv város: Strength! Vissza lehetne kocogni vele azonnal a játék legelejére, de előbb felderítem a várost asszem.
Hm... A Battle Subway az Multiplayer Only :( Bár igaz, így nem kell azzal szenvednem, hogy egyes járataira 4 mon birtoklása a minimum.
"Kisebb" gond, hogy a sivatag után itt a városban, valamint ahol a két fosszíliát találjuk, a sivataghoz képest jó 10 szintnyi az ugrás az ellenfeleken, ami azért nagyon durva lépcső.
Ismét összefutunk N-nel.


Szintén szert tehetünk egy új mozdulatra: Return. Ez egy TM, meglehetősen erős ha a monunk friendship-értéke magas. Mivel más mont nem is használunk, és győzelemre játszunk, naná hogy magas az érték.A Giga Impactról azért nem tettem le, mert az még többet tud valamennyivel, bár annyira így az nem fontos, így valószínűleg simán fel kellett volna fejlődnöm, és akkor nem kellett volna az a gyógyital. Végülis tökmindegy, mert a végére tuti leszünk olyan szinten hogy a dolog nem okozna problémát, szóval ennyi szvsz belefért.
Fontosabb, hogy N közli, ha győzni akarunk szaladjunk utána, mert mire beérjük, ő lesz a régionális champion, szóval úgy tűnik lesz okunk leverni az Elit Négyest.
Igazából nagyon rámfért már egy új mozdulat, mert a Tackle mint fő támadás már kezdett nagyon gáz lenni. Amire még oda kell figyelni hogy Rock, Steel és Ghost ellen, különösen az utóbbinál KELL normal típuson kívül más mozdulat, mert azok ellenállók, szellemnél egyenesen immunisak. Szerencsére szellemre mi is immunisak vagyunk. Gyenge pontunk meg egy van: fighting type.
Szellemek ellen fedezve vagyunk a Crunch-al szerencsére. A másik kettőt fedezné egy Fighting-mozdulat, de abból csak egy szánalmas 40-eserősségűt tudunk elsajátítani.
Az egyetlen igazi szerencsénk, hogy nem kell a TM-listát böngészni fel-alá, mert a fejlettebb alakok egyszerűen ugyanazt, illetve némileg többet tudnak.
Mivel Lillpup nem tudja megtanulni a Strength-et, megpróbálok előbb feltankolni lvl 40-re, mert a fejlődések már tudják. A legszebb a dologban hogy akár cserélgethetem a képességeit, hiszen a TM-ek már nem használódnak fel, így nem kell aggódnom hogy elrontok valami.
No, végül nem kell nekem az a lvl 40, megyek és felélesztem a fosszíliából a teknőst, az majd állandóra megtanulja, és nem kell kavarnom. Különben sem tudom HM-et csak úgy le lehet-e cserélni, vagy Mozdulateltávolító NPC kell hozzá (gyanús hogy utóbbi).

Ha már backtrack: ez nem egy sír, hanem a másik oldalról elgörgethető kő. Az egész út legelején van ugyanis egy hót ugyanilyen, azért megyünk most vissza.


Ekkor 38.5 szinten vagyok, vmi azt súgja, erőltessem meg magam, és legalább lvl 39-et érjem el mielőtt bemegyek a Terembe.
Megjegyzés: a bicikliről többé nem kell leszállni ha rossz a talaj. Viszont ha rossz a talaj, futni még mindig lehet tehát gyalog gyorsabb.
Ééés: herdier! Oooo, a francba: mostantól elaludhat a szentem! :(
A Teremben legalább volt elég EXP hogy rögtön stoutlanddá fejlődjek. Eh, miért vették el azt a jó kis képességet? Reméljük nem jön több fűmon, azok szoktak altatni...? Btw, összesenazegyik alárendelt egyik monja voltérintésre paralizáló, ami szvsz kész csoda.

Hm, lehet hogy szarul jártam azzal hogy nem fejlődtem minél hamarabb. Nem értem a szintlépéskor mutatott bónuszokat ugyanis. Meg az IV, EV, hasonló baromságokat. Mindegy, leszarom, jó lesz ez így.
Ja: és már másodszor találtam olyan rejtett cuccot amit nem mutatott a kütyü... Haragszom.
Ja mégegyszer: lvl 45-ön lenyomtam a Termet.

Elérünk vmi barlangba, ahol kapunk egy cuccost amitől +50% EXP-t kapunk. Nekem megfelel, amilyen brutális tank vagyok úgysincs most másra szükségem.
Btw, elég gond hogy a mélysivatag/város óta a monok szintje egyszerűen nem nőtt.

Huh, ez ijesztő:


No, átérve elsőre sikerült fognom magamnak egy repülő izét, mert a többi serpám olyat nem tud. Ja, és találtam egy rezgőfüvet audinoval - az előző területhez képest az most lépett 10 szintet (20 -> 30).

Vicces sztori: a Celestial Towerben az első ellenfélként összeakadtam egy szellemmel, ami érintésre azonnal lángra gyújtott. Így mentem végig a tornyon, az égés ugyanis csak két kör között okoz sérülést, de én mindent egy ütéssel :D Azért a vége szoros volt, mire elértem a stratélgiailag elhelyezett gyógyítóhoz, a trénerek sok monja miatt eléggé leégtem...
A helyi Termet viszont tuti beperelnénk veszélyeztetésért.


Amúgy lvl 56. És hö, anyád neve tényleg Anya?!?


A Twist Mountain-on átkelés NAGYON szoros volt, alig maradt mozdulatom mire a dokihoz értem:


És az a Giga Impact nagyon is jó szolgálatot tett.
És oké, 1%-ért megéri a lelkesedés:


A "mókás", hogy a végén lévő városban be kell menni egy épületbe, és visszaállítani az órát TÉLRE. Megjegyzés:a hülye japánok szerint január az tavasz! Ekkor le kell menni délkeletre, ahol a ház más "évszakban" (negyedévben akkor) nem elérhető.Odabent kapunk egy RageCandyBar-t, amit nehogy odaadjunkvmi monnakgyógyítás céljából! El köll vinni a mélysivatagba, ahol a zen-darmanitanok ülnek, és azokon kell használni! Ekkor "életre kelnek" vagy mi, azaz csata jön. Vagy lenyomjuk őket exp-ért, vagy elfogjuk.
A csoki amúgy a gen2 játék(ok) főellenfele tulajdonában van, ami végre egy értelmes cameo.

Nos, ezen a ponton elmehetnénk felderíteni az egyetlen izgi, nagy, opcionális helyszínt a szörffel, de ott minden lvl 35. Nem mintha feltételezném nem bírunk el velük, de még egy rakás helyen a szint csak lvl 30, szóval várhat. A szokásos cucc-vadászat backtracket meg jól összekötöm ezzel, bár a repülés birtokában  ez nem akkora probléma.
Sajna a helyi Torony el van vágva, de az úton becaplathatunk a mocsárba.
Azt hiszed a zubatak rosszak a barlangokban? Simán tolerálhatók a mocsár sheldemjeihez képest! Ráadásul nem csak sokan vannak, de nyomják a Protectet is hogy lopják a PP-det. A haverjuk, a lepényhal meg esélye van hogy paralizál. Ez vicces - NEM.
No mindegy, jöhet a Terem, aztán a Torony, aztán a backtrack, és utána majd folytathatjuk.

Ez egyébként már nyilván az a pont, ahol új mont ha akarnánk se vennénk föl, mert az grind-et jelentene. KOMOLY grindet.

#&@tul útálom ezt a Sárkány Tornyot. A zene mintha megnyúlt magnószalagon lenne lejátszva. Fájdalmas.


MEGJEGYZÉS: a különleges darmanitarok MEGESZIK a csokidat, azaz az elsőt el kell kapnod ha érdekelnek. A post-game-ben elvileg lehet még csokit kapni amúgy.

No, most hogy elértünk az utolsó városba, mehet a backtrack. Most v'ok lvl 67.

Btw, asszem a tárgyak helyei fixek, de maguk a tárgyak random kerülnek kiosztásra. A trénerek meg random vannak lerakva. Talán. Legalábbis egyes területeken. Ja, és kell egy mon ami tudja a Flasht. Szerencsére korábban szembejött egy Solosis, és mert tetszett, elkaptam.

Amúgy van a kezdővárostól nyugatra egy nagy duplaterület szörfölni, 1-2 kisebb egytárgyas lelőhely, ÉS a játék elején egy barlangba hurcolták vmi gyerek monját a plazmák, na ott is van még egy egész szint felderíteni.
Ezen kívül aki nem bírja ki, mehet fogni magának két "legendás" mont, amikről egyébként egy szó nem esett, szóval nyilván vmi powergamernek hagyták itt őket. A második akkor jelenik meg ha megvolt az első, szóval nem fogom zaklatni őket igazán, csak megnézem hol laknak.

Na, hol is tartottunk: Teremcsata!
De előtte még: felderíteni a várost!
Ennél jobbra nem futotta?


Itt egy hasznoska térkép a Victory Roadról. Nem mintha olyan bonyolult lenne, de mégis.


Ezen a ponton az ajándéktojás még mindig sehol nem volt a kikeléstől, ezért megnéztem jó-e valamire a Waterfall (vízesés) HM, és ja, 1 darab rare candy-t ér. Meh.
Ajándék lónak...?


A helyi Elit Négy szánalmas bagázs, fejenként mindössze 4 monnal, és azoknak sincs gigaszintjük.
A szellem-fickóra 4*Crunch, és vége is volt.
A sötétség-csávónál 3*Return, a Bisharp ellen meg 1*Reversal + 1*Giga Impact (na csak jó volt elsajátítani!).
A pszí-csaj redundáns, mert ugyanúgy sötétségre érzékenyek az ilyen monok mint a szellemek. Annyira túlszintezett vagyok, hogy még Musharna HP-ja se okoz gondot. 4*Crunch, és kész.
A harcművész... Nála is az van, hogy ha elég gyors vagyok, leütök mindnekit egy csapással. 6*Return + 1*Reversal, mert Sawk-nak van az a bosszantó abilityje, hogy az első csapást mindenképp túléli. De ne becsüljük le, jusson eszünkbe hogy a a nyamvadtak gyógyitalt használhatnak, tehát ennél mindenképp fog is!
Még maradt 50% HP-m (118 a 223-ból). És végig az EXP-cuccot fogtam, szóval semmi harci erő tápolás!


Kapunk egy olyan HÜLYESÉGET hogy szórjuk el a pokelabdáinkat egy monra ami azt AKARJA hogy elkapjuk, de ennek ellenére nincs 100% fogási esélyünk... Kapjátok be. No nem mintha nem lett volna tengernyi labdám, hiszen nem fogdostam monokat... Ilyen sorrendben dobáljunk: Quick Ball -> Dusk Ball (állítsuk a "csata" előtt éjszakára az órát!) -> Ultra Ball -> Great Ball -> bármi -> Time Ball.

A Championt lenyomja N mielőtt odaérünk, mint anno Blue a Red-ben. Így őt nyomjuk le. A fent említett hülye-mont szerencsére berakhattam egy dobozba. Btw, a Black-verzióban itt összesen 1 monja van N-nek, de itt nekünk egy teljes csapat! A fosszília-teknősbe 2*Crunch mert rengeteg a HP-ja, a mascot-monba meg egy giga ütés nehogy gyógyítsák, de amúgy a szokásos Return.

lvl 77-en mentem be, lvl 79-en jöttem ki, és van egy ráadás-főellenség: Gethsis, aki csak simán világuralomra tör. Ezen a szinten viszont még Hidrogénion (anagramma) is lemegy egy-egy Return-től. Itt elértem a lvl 80-at.
A Bisharp-ot itt se tudjuk egy ütéssel lenyomni, de 2*Reversal simán bejön.


Lévén van ez a túlméretes darab monom, nézzük a postgame-t. Már ami single player tolható.


No, a Relic Castlea mélysivatagban mókás. Lejutsz - és egy olyan plazma közkatona jön szembe, akinek lvl 64 krokodilja van. Na EZ hol tekergett eddig, gondolom jól jött volna a csoportnak korábban, khm. A helyen van egy kifejlett bogár, olyan ami az ingyentojásban volt, szóval gyakjuk le.


Ja, azt nem is mondtam: ha láttál 116 mont, elismernek regionális pokemon-mesternek-vagy-minek. És még a normál játékmenetben simán.
Desimán menjünk vissza az útra amin haladtunk.
Minden 65 szint körüli, de mikor bemegyünk vmi újabb legenda-barlangba (meteorváros), ott perszeminden alig 50. Pff.

A vízalatti városnál (Abyssal Ruin) BÁRHÁNYSZOR be lehet menni minden kijáraton, de ha a lentebbiszintek érdeklenek, azalsón menjünk.

Hm...
Azt hittem, mikor a Mélysivatag romjainál aztmondták, nosza, menjél, még 5 Sage-t el köll fogni, akkor el fogjuk őket fogni a post-game-ben. Hát nem.
Én viszont akkor be is fejezem, el sem kezdve a 14-es, 15-ös utakat, se azAbundant Shrine-t (újabb legendás-lelőhely), se a Royal Unova-t,se a Challengers' Cave-et. Viszont elugrok a Marvelous Bridge-re magicarpot venni, mert vmi fószer azt kereste rajtam. Hm. Itt vmi utolsósztoridarabot kapunk, ami "eléggé"csak úgy lóg a levegőben...

Eh, így is lettem lvl 90.






Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad