Miért útálom a szuperhősöket - Az Erő Krónikája

Igen, ezek filmes szuperhősök, ez most egy ilyen mixes kiadás.

Előre leszögezem, hogy a kézikamerás mozik, amiből azelső nyilván a Blair Witch Project volt minden bénaságával együtt, szeirntem épp olyan zsákutcák mint az élőszereplős felvételekkel készült számítógépes kalandjátékok. Onnan az első a Phantasmagoria, nevesebb lépcsők a Gabriel Knight 2, 7th guest és hasonlók, de a csúcs ott szvsz a Phantasmagoria 2: Puzzle of Flesh volt.
A kézikamerás filmek gyártottak jobbat (Holtak Naplója) és rosszabbat (Cloverfield), de a tetőpont, ami úgy nagyjából hibátlan, így nincs hova indulni utána, az az Európa-rejtély (Europa report).

És lássuk be, azért valami hogy nem minden szuperhős kezdi képregényként :D

----

Imádom a filmbeli amcsi sulikat. mindig nyüzsgő helyek, ahol évfolyamtól függetlenül érintkeznek a diákok, és mindig mindenki kampányol valami szavazás miatt, és mindig mindneki tudja mire szavaz ha szavaz, és legtöbbször szavaz is.
Imádom. Annak ellenére hogy ez valószínűleg ott is életszerűtlen.

Amatőr és életszerűtlen rendezés. Szuperképességek még sehol, főszereplőnket persze mindenki megveri (apja, diákok, utcában lakók, meg úgy általában), mindenki útálja hogy filmez, még a pompomlányok is reklamálnak hogy miért veszi az edzést, ami ugyebár kizárt.
Egyértelmű hogy leendő szuperhősünk totálisan életképtelen, képesség ide vagy oda. Bárhová megy, megverik. Hobbija nincs, a kamerázásával ráadásul mindenki kukkolónak nézi. Barátai nincsenek, leckét nem ír.
Mikor bárki mégis arra kéri kamerázzon, azonnal meghátrál. Bár aza jelenet különösen röhelyes aminél ül, orrából ömlika vér mert épp most törték el az arcát, és akkor a nigger? gettószökevény? tényleg ilyen rasszista a rendező? nem érti mi a bajaa srácnak. Pfff.

Több kérdés felmerül:
1) Vagy tizenöten fedezték fel először a Valamit. Miért nem száll ki a rendőrség megnézni? Már csak azért is, hogy befoltozzák az életveszélyes lukat?
2) Ha a srác éjjel-napal vesz, mit csinál az anyaggal? Több száz órányi felvételt nyilvánvalóan nem látunk.
3) Honnan jöttek rá, hogy vannak képességeik? Mi eza "labda-próba"?
4) Ha a srác azért nyávogott hogy jajj, nem akarok a földalá bemászni a lukba, mert csak, akkor miért vállalja be rögtön hogy pofándobják egy baseball-lasztival?

Aztán eljön a pillanat hogy "felfedjék" mit tudnak. Ám ahelyett hogy csak csinálnák ami természetesen jön, továbbra is láthatatlanul-felfedetlenül csináljáka diákcsínyeket. Ez a rendező/forgatókönyvíró egy kretén.

A koncepció szintéj persze megvan az tölet, hogy szuperképességem lett, de az csak egy természetes dolog, mint az izmaimhasználata - de a film nem tudja kihasználni az ötletet.
És azt semtudják megindokolni, miért passzolgatja körbe a kamerabuzi a kamerát. Nincs még jelezve sem hogy a kamerával együtt elfogadták, a másik kettőt is érdekli stb.
Az sem tiszta, mi lett a többiekkel, akik szintén felfedezték a Valamit.
Aztán tönkre is vágják a maradék is koncepciót is azzal, hogy mégis bevezetik a Szuperhősök Kódexéből a "titokban tevékenykedünk" sort. Még jó, hogy ruhácskát nem húznak, mint a Kick-Assben.
Az is fáj, hogy a nagy szabályozósdit a buliféreg találja ki, nem a (leendő) politikus. Semmiféle képességet nem mutat ifj. Obama a politikusságra, ami megint rendezői rasszizmus.

A hősség végül kimerül abban, hogy a hatalom által megrontott, szupergonosszá változó fiút lenyomják. Látod: a hősök egyetlen dologra jó, lenyomnia rosszat. De békeidőkben hasznuk nincsen.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Valóságshowk - Amcsi Benzinfalók (Fast N' Loud)