Deadgirl kritika






Na ennek az - amúgy sajna elég pocsékul megcsinált - filmnek kapcsán látszik mennyire nemfigyelt senki irodalomórán.

A kritikák amiket írtak róla egyszerűen csapnivalók, nem látnak tovább a legfelszínesebb dolgoknál.

---------

Kezdjük a történettel.
Egy bezárt és elhagyatott elmegyógyintézetbe srác aki szerelmes csajba és haverja aki egy tahó belógnak afféle bátorságpróbaként, mert mit csináljon pár középiskolás/egyetemista, mint belógjon egy ilyen helyre.
Ott találják az ominózus "Deadgirl"-t, aki technikailag zombi. Azaz ott fekszik, sok esze nincs, ki van állítva a halotti bizonyítvány, ám valahogy mégis vegetál.
Ha valakit nagyon érdekel harapással fertőz is, de az állati lényegtelen.

Naszóval két mentalitása szerint középiskolás (de persze 25-30-as színészek játszák őket) főcsávónk mit is reagálhatna tesztoszterongőzös aggyal a meztelen nő látványára, mint hogy tapizzuk le.

Na itt jön a nagy hiányosságok kezdete, mert se indoklás hogy akkor most azért csakel kéne engedni, megszólni valakinek,csak hogy meglegyen a tisztességes forgatókönyv, ehelyett jön a nagy semmi, sok némaság, pocsék monologizálások, erőltetett párbeszédek és logikátlan megnyilvánulások a film teljes hosszában - de akkor miért írok én még mindig? Figyelj csak.

Naszóval kötsögcsávó hamar kitalálja, hogy ez itten punci. Annyira kitlálja, hogy éjjel visszalopózik, folytogatós szexbe kezd, ami úgy végződik hogy ki is töri Deadgirl nyakát - aki azonban ettől nem szűnik meg mozogni.
Innen meg már csak egy lépés hogy asorbanállók egyre gyűljenek, és romantikusabb főszereplőnk elkezdje megmenteni a lány-szörnyet.

------------

A történet ennyi volna, és a film tényleg pocsék, torture-pornnak se jó sajnos, mert nem elég erőszakos (azért van itt faszleharapás meg mittomén).
Horronak se jó, mert feszültség az nincs benne.

A film műfajilag valójában DRÁMA. Hogy ezt hogy sakkoztuk ki?

A film lényege valójában még csak nem is az, hogy mit tennél meg ha biztos lehetnél benne hogy nem kapnak rajta.
A film valójában két elvetélt kapcsolatról, vagy méginkább egy elvetélt kapcsolat tükörjátékát mutatja be, ahol az alapfelállás hogy a lány nem szeret viszont, akkor sem ha az élete múlik rajta. Ellenben a fiú nem tud meglenni a lány nélkül.

A film erre a dilemmára két alternatívát kínál, miközben igyekszik különböző filmes eszközökkel összemosni a két lányt (az élőt és azélőhalottat), és ez a film egyetlen vonulata ami működik is.
Az "élő-halott" lány annak ábrázolása, amikor a npt teljesen tárgyiasítjuk, és csak mint szexuális kielégítő eszközként kezeljük érzelmek nélkül tartva kapcsolatban, hatalmunkban. Azonban ez "természetellenes", így a nő küzd, erőszakos lesz, és igyekszik kitörni, elnyomóját elpusztítani, még ha látszólag passzívanviselkedik is, ha látszólag behódolt, elfogadó, és nem ellenkezik (pont mint az Éden Hotel Nórija).


A másik változatban a fiú megint nem mond le a lányról, romantikusan közelít hozzá, eltántoríthatatlanul - míg végül a halálba szereti, sőt még azon túl is, örökké gyászolva mint Hófehérke királyfija. SPOILER: Ugyanis a film vége hogy Deadgirl megszökik, közben megharapta Joannát, a srác pedig miután mindenki mást megölt Deadirl helyére kötözi Joannát, pont úgy ahogy eredetileg találták Deadgirl, így most Joanna válik Deadgirlé.



Tehát ez egy tragikus dráma.
Érdekes az ötlet, akár híres is lehetne mint olyan alkotás ami jelentősen megújítja a zombihorrort mint műfajt, csak sajna annyira pocsék a forgatókönyv és a rendezés, hogy legfeljebb átpörgetve érdemes megnézni.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Valóságshowk - Amcsi Benzinfalók (Fast N' Loud)