Hülye reklámok 32 - autopályamatrica

Minő mámor és öröm, bevezették a megyei autopályamatricát.

De jó-e ez nekünk?

Először is lássuk be, hogy szép dolog az ingázók segítése, de a magyar nem mobil, mivel nincsen pénze még belföldön sem mozogni, így ingázóból egyáltalán nincsen sok.

Azt is lássuk be, hogy 9:0,5 ellen csodálatosan alacsony dislike-olási arány, ilyen arányú nemtetszést még a "verjünk buzi8kat, keresztények vagyunk" videok sem kapnak, a vallásos ultrák csak kinyomják ilyenkor is 3:1-hez. Ilyen arányokat kb. neonáci marhaságok tudnak elérni.

De lássuk az obejktív tényeket.


Nos, így néznekk i a megyék. Vegyünk egy rmeénybeli ingázót. Mittomén miért ingázik, lehet hogy telephely itt, gyártósor ott, vagy akármi. Legyen értelme az összehasonlításnak, és szűrjük ki mondjuk Veszprémet, ahol egy fia érintett útszakasz nincs, azaz a példánkban - és a videoban megszólaltatottak mintája alapján - illető induljon Egerből Budapestre. Eddig stimt.

Illető ekkor megveszi a megyeit (1) Hevesre, (2) Pestre, (3) Budapestre. Nem tudom mi lesz a többi megyei jogú várossal, tekintsük őket lefokzottnak.
Ekkor a "csodás" 42,980 (továbbiakban 43,000) vs. 5,000 (mert nemenjünk bele a kisbuszok, kisteherautók világába, maradjunk az átlagparaszt személygépkocsijánál) hirtelen máris felugrott 43,000 vs 15,000-re.

Ne vegye senki a szívére a "parasztozást", a jelen államformáa ugyanis azt mondja, vannak az urak és a (rab)szolgák. A nemesek és a parasztok. A nemeseknek jár a pénz isteni joguknál fogva, a parasztság meg oldja meg, az uraknak nem kötelessége kiszámolni a döntéseik miként érintik a (köz)munkásokat.

No de 15,000-ea tizenöt-ezer? Ésmiért kell a kötőjelet kétezer feletti számoktól használni?
Nos, csórókám ugorjon le a Balatonra. Persze ilyenkor illető szerencsés, alig kell +1 megyére kiváltani. De lesznek majd olyan változatok, ahol nem egyszerűen azon gondolkodik majd, hány plusz megyét vegyen, hanem hogy a plusz megyéket figyelembe véve bevállaljon-e még plusz egy óra autókázást a benzinpénből, vagy már olcsóbb ha kivált még 1-2-3 megyét a minimális +1 helyett? Mert mehetne kirándulni a Kékesre is, vagy a Fertő-tóra. De ha kiváltotta a megyeit, akkor ott legyél biztos benne hogy azeddigis alacsony mobilitási hajlandósága még lejjebb zuhan.
Mindenesetre máris ott vagyunk hogy 43,000 vs 20,000. Legyen családja monjuk Romániában, az életszerű. Látogassa is meg őket, elvégre azért vannak. Az újabb 2 megye akárhogy is nézem.
43,000 vs 30,000.
Legyen hirelen valami dolga egy újabb helyen,az legyen +1 megye. Elértünk 43,000 vs 35,000-hez.

Tehát illető a plakát szerinti 38,000 helyett mindösszesen 8,000-et spórolt.
ÁM ezért cserébe lemondott a mobilitásról. Ő többé nem fog szabadon mozogni Magyarországon, vagy Európában. NEM fog elmenni nyaralni külföldre, nem fog átruccanni Ausztriába, Szlovákiába egy hétvégére egy rendezvény miatt.
Mi lesz a kisvállakozásokkal, akik ha kiváltoták a megyeit nem fognaktudni átváltani a másik rendszerre pluszban ha elköltözik akinek beszállítanak, vagy új megrendelőt szereznének?
Ez a rendszer semmi más mint röghözkötés.

Akisbuszok még rosszabbul járnak, azaz tipikusan a kisvállalkozások szállítójárművei, akik nem a "nagy gonosz multi" szállítójárművei. Az ő megyei matricájuk ugyanis kétszer akkora mint a személyautóké, bár az országos vignetta ugyanannyi (minkettő éves, így demagógia éves vs. megyeiről beszélni).

Ha további összehasonlítást végzünk a 2013-as és 2015-ös díjtáblázatok alapján (2014-ben nem volt változás), akkor a kisebb részleteket is láthatjuk, leginkább értve ez alatt, hogy mostantól a D1M kategóriás járművek, azaza motorkerékpárok is fizetni kötelesek.
Napidíj tehát már ez előtt sem volt, a személyautók díjazása pedig nem változott semmit.
A kisteherautók pedig ugyan drágák mint a franc, még így is mérséklést látszik mutatni a táblázat - mindaddig amíg rá nem jövünk, hogy eddig az utánfutókért nem kellett külön fizetni. Mostantól kell. Méghozzá jó sokat, ha országost veszel, ugyanannyit mint magáért a motoros elsőkocsiért, azaz megduplázták a kivetett terhet, amennyiben 1 vontatmányról van szó (mert lehetne 2-ről, teszem azt).
A B2-eseknek van mostantól heti és havi - csak tudnánk minek, mert az autóbuszok (nem teherautók) úgyis vagy mindenfelé mennek, vagy adott állandó útvonalon közlekednek (és megint gond lesz mondjuk egy Volánjáratnál ha egyik busznak másik útvonalon kell helyettesítenie).

Azaz ez a "rezsicsökkentés" megint nem más mint röghözkötés és díjelemés.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Valóságshowk - Amcsi Benzinfalók (Fast N' Loud)