A magyar filmgyártás filmjei összefoglaló II. 1944-től 1958-al bezárólag

Ha figyelünk, sokat tanulhatunk egy ilyen projectből.

A 2VH előtti időszakból megtudtuk hogy az agyarság roppant szekuláris volt, és egyformán jó kapcsolatokat ápol az oroszokkal és USA-val, még ha ezen jó érzés más forrásokból is táplálkozott - az oroszoknál a közelségből és történelmi hagyományokból, míg az USA-nál inkább a távolságból, és hiába a Colombus-általi felfedezés, vagy Amerigo Vespucci térképkészítése (mindkettő i.sz. 1500 környéke), az újdonság,a még mindig "Lehetőségek Földje" kilátásokért. A "megtelt" táblát később rakták ki (talán a Hidegháború hozománya, talán a Világháborúké).
Ebben az időszakban az összes film azt mondta "házasodj meg".

A Háború kezdetén (talán '938) szükségessé vált a munkaerő, és amíg a náci befolyás be nem gyűrűzött '42-43-ban a nők afféle feminista korszakon estek át a társadalom részéről - bár a házasság még mindig cél volt,de mellette az agyar filmben megjelent a nők karrierje is.

Aztán a nácik mindent leromboltak. Hiába történt a Nyilas Hatalomátvétel csak '44-ben, márévekkel korábban visszafejlődött az agyar társadalom: egyetlen huszárvágással visszaküldték a nőket hazulra feleségnek (legalábbis elvi szinten, a filmekben), és hirtelen kezdett terjedni az addig magasról leszart kereszténység.A"fajelméleti történelmi gyökereket" pedig az agyarság a huszárokban"találta meg" - a tankok és géppuskák közepén. A Doni Huszárok esete nem volt más mint a magyar Kamikáze, "Isteni Szél". Ami itt se jött be, mert


Tehát aki Agyarországon ma nyíltan keresztény, nem csak otthon van vhol eldugva egy keresztje, az valójában NÁCI (hint: a nácik keresztények voltak).

------

A '45-'50-es évekre pedig rányomta bélyegét a kommunista rendszer. Szerencsére, vagy sajnos (történelmiértéke biztos lenne) a 100% propaganadafilmek, pl. "A szovjet mezőgazdasági küldöttek tanításai", vagy a szaktudományos filmek mint "Izotópok a gyógyászatban" mind elvesztek , vagy legalábbis onlinenem megtekinthetőek, sem semmilyen infó nincs hollehetneőket megtekinteni, de ezeken túl is egyértelmű az Osztályharc, ami mintha Agyarországon nagyon gyorsan öngyűlöletbe csapott volna át, és olyan filmeket kezdtek gyártani amiben a főszereplőt kisemmizik a körülmények, majd öngyilkos lesz; vagy mint az Édes Annában kisemmizik a körülmények, mire mindenkit megöl, őt meg életfogytig lecsukják -ami értelmét tekintve az elemzésben ugyanaz.

Szintén észrevehető változás hogy a boldog,szerelemből házasodás helyett a szeretőtartás, megcsalás jelenik meg, de nemm int elítélendő dolog,vagy témaindító, hanem mint "társadalmi szokás" ami csak úgy van, és akármilyen bajhoz vezet, alapvetően nincs gond vele. A problémaforrás még csak nem is a lebukás, hiszen a gondok mindig korábban kezdődnek. Mindenesetre ezafféle "dögöljön meg a szomszéd tehene is" életérzéshez vezet, ami egyértelműen nem egészséges. Az agyar társadalom beteg, depresszióssá vált.

-------------
-------------

Kiemelt filmek a korszakból:

8 pont: Kétszer Kettő
6 pont: Melyiket a Kilencből (karácsonyi film), Pályamunkások (kísérleti film),
5 pont: Egy asszony elindul, A kiskakas gyémánt félkrajcárja (rajzfilm), Vadvízország (dokumentumfilm), Dollárpapa
4 pont: Hazugság Nélkül, Bogáncs (kötelező olvasmányt kiváltó)

Amit személyesen is ajánlanék, az a Kétszer Kettő, valamint a Dollárpapa. És bár 3 pontra leértékeltem, a Szent Péter Esernyőjét is lehet ám nézni, ami azért kapott csak 3/10-et hogy ösztökéljem az olvasást.

PS: a filmek száma kevesebb mint azelőző összefoglalóban, de ez nem a filmgyártás minőségének szól, láthatóan a korszak volt rövidebb.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Valóságshowk - Amcsi Benzinfalók (Fast N' Loud)