Bruce Willis tündöklése és bukása
Ha végignézzük a renoméját, egyszerűen nem értem miért lett ez az arc akkora Arc. Asztársága mára mindenesetre megkopott, csak ősrégi filmeket néz - majdnem fekete fehéreket -, és halálra unja magát a kötelező interjúkon, szóval lássuk csak miből is élt?
Pár teljesen jelentéktelen szerep után egyből a Drágán add az életedben landolt, ahol bár nem volt hatalmas karizma, de a tévészintnél messze magasabbat hozott, szóval azt kérdeztük magunktól: nem ismerős ez az alak?
Most nézve nem volt, de tekintve a korabeli hozzáférést talán mégis, ugyanis addigra már évek óta képernyőn volt a Simlis és a Szendével. A végére meg is útáltuk azt a sorozatot (de nem a színészeket, hanem a forgatókönyvíró-rendezőt).
Karrier-szempontból azonban ennél is fontosabb lehetett egy másik dobása: ő adta a hangját a csecsemőnek a Nicsakki beszélben. Amiből mi errefelé szart se vettünk észre, mert Mikó István nyomta a hangot, ami tök jó volt, semmi köze nem volt Brúszihoz (Bruce W. - lelepleztem a Denevérembert!), manapság meg már úgyse tudja senki az ki volt, így haladjunk.
Csinált pár folytatást az előbbiekhez, és megcsinálta a "passion project" Hudson Hawkot, ami pénzt és kritikusi elismertséget ugyan nem hozott, de bazd meg, a pult alatti kultsstátusza megvolt.
Aztán jött az Utolsó Cserkész, ami egy lagymatag Drágán Add... recycle, de mielőtt eltemette volna a gagyi, megszerezte a szerepet a Jól áll neki a halálban, és bár ott egy mellékszereplő és ripacs ha azt nézzük, de tagadhatatlanul nagy nevekkel szerepelt, és a maga évében kifejezetten jó vígjátéknak számított. A történet most se rossz, de akkor is a két feleség viszi el a filmet.
Majd megint talált magának egy kispénzű feltörekvő rendezőt: most Quentin Tarantinot, és beszállt a ponyvaregénybe, amiben a fasz se tudja mit játszott, de már a cím is elég rajongóknak és a szakmának.
Nézői szemmel sokkal fontosabb filmje volt az Éj színe, egy erotikus thriller. Az nem attól volt jó hogy fasz-picsa-nem-értem, hanem mert jó rendezése volt egy jól felépített forgatókönyvnek. Egyébként a Sim Cityben akik élvezték az őszálát, "kötelező", hehe.
Majd jött egy holtjáték: nyomott egy folytatást megint, egy filmet a tökéletesen kiöregedő Paul Newmannel (nagy név volt valaha), és Tarantinoval is összeállt megint (Négy szoba).
Ezek nyilvánvalóan nem röpítették Arnold Schwarzenegger szintjére (akkori csúcsmérce), de szerencséje lett: jött az érthetetlen módon agyonsztárolt 12 Majom. Gondolom Brad Pitt keményen fizetett a marketingért mint feltörekvő sztárocska.
Majd visszatért a gyökereihez, azazegy újabb tévéfilm-szintű, poros kinézetű akciófilmet készített, ahol csak keményen unott arcot kellett vágni: Az Utolsó Emberig. Részemről inkább elolvasom újra a Magic the Gathering: Aréna c. kiadványát.
Ebből ki sem emelkedett egy darabig (mi errefelé ezt hatásszünetnek érzékelhettük), betolta többek között a Sakál c. filmet - aztán jött a Kód neve Merkúr, ami olyan totálisan klisés lett hogy mind kritikai mind nézői szinten bukás lett, bár tévében le lehetett vetíteni párszor a nézettségért.
De berobbant az Armageddon, és bebetonozta a hírnevet jópár színésznek rajta kívül is (Ben Affleck, Billy Bob Thorton - aki Angeline Jolieval is erősített, Liv Tyler, Steve Buscemi, meg az az"orosz").
Oké, még a Sakál előtt ott volt az Ötödik Elem, és az tőle - is - volt jó, de az akkoris "csak" egy francia rendező filmje volt, így annyit nem számít.
Aztán jött megint a biztos-de-szürke zóna: Szükségállapot, (a szintén megfizetett kritikusokkal agyonhypolt) Hatodik Érzék, A Kölyök... Utóbbi kis lendületet hordozott magában a Bérgyilkos a Szomszédomból, meg hát a pali egy évet lenyomott a Jóbarátokban is...
Viszont jött a Sebezhetetlen, amit a nézők szerettek, de mivel képregényfilm volt (képregény nélkül), így a kritikusok csak manapság kezdik felfedezni maguknak (na meg Midnight Szálemalejkum romló hírneve is bejátszott anno).
De ez a bucka már nem hegynyi kiugrás volt, ment vissza "tévézni": Banditák, Hart háborúja...
És akkor beindulta lejtmenet: Már megint bérgyilkos a szomszédom emészthetetlen volt, hiába hozta Bruce a korábbi karaktert. Oceans' Twelve tipikus folytatás-hakni. Túszdráma: látszott hogy Wilmos megöregedett.
Hiába próbálkozott megint a függetlenfilmes projecttel (a korábban már említett Sin City), ez már nem jött vissza.
Alvilági Játékok, 16 utca,akoncepciós bukta Megetetett Társadalom (amiből csak Greg Kinnearra emlékszünk ha egyáltalán)...
A Terrorbolygóban egyenesen már csak a nosztalgiafaktor miatt szerepelt.
Azóta pedig olyan filmekhez adta a nevét mint:
- Die Hard 4.0
- Red
- Az igazság nyomában
- Looper
- Die Hard 5, amit már nem is számoztak
- G.I. Joe 2
- Red 2
- Sin City 2 (ez vmivel nívósabb a többinél, de akkor se nézte meg senki)
- Mentőakció,
majd 2018-ban a tökéletes mélypont: a Bosszúvágy remakje. Mondjuk hogy akkora arcnak képzelte magát hogy napi 1 millió $$$-t akart az Expandables 3-ban való szereplésért, hiába mondták neki hogy költségvetés is van a világon...
Pár teljesen jelentéktelen szerep után egyből a Drágán add az életedben landolt, ahol bár nem volt hatalmas karizma, de a tévészintnél messze magasabbat hozott, szóval azt kérdeztük magunktól: nem ismerős ez az alak?
Most nézve nem volt, de tekintve a korabeli hozzáférést talán mégis, ugyanis addigra már évek óta képernyőn volt a Simlis és a Szendével. A végére meg is útáltuk azt a sorozatot (de nem a színészeket, hanem a forgatókönyvíró-rendezőt).
Karrier-szempontból azonban ennél is fontosabb lehetett egy másik dobása: ő adta a hangját a csecsemőnek a Nicsakki beszélben. Amiből mi errefelé szart se vettünk észre, mert Mikó István nyomta a hangot, ami tök jó volt, semmi köze nem volt Brúszihoz (Bruce W. - lelepleztem a Denevérembert!), manapság meg már úgyse tudja senki az ki volt, így haladjunk.
Csinált pár folytatást az előbbiekhez, és megcsinálta a "passion project" Hudson Hawkot, ami pénzt és kritikusi elismertséget ugyan nem hozott, de bazd meg, a pult alatti kultsstátusza megvolt.
Aztán jött az Utolsó Cserkész, ami egy lagymatag Drágán Add... recycle, de mielőtt eltemette volna a gagyi, megszerezte a szerepet a Jól áll neki a halálban, és bár ott egy mellékszereplő és ripacs ha azt nézzük, de tagadhatatlanul nagy nevekkel szerepelt, és a maga évében kifejezetten jó vígjátéknak számított. A történet most se rossz, de akkor is a két feleség viszi el a filmet.
Majd megint talált magának egy kispénzű feltörekvő rendezőt: most Quentin Tarantinot, és beszállt a ponyvaregénybe, amiben a fasz se tudja mit játszott, de már a cím is elég rajongóknak és a szakmának.
Nézői szemmel sokkal fontosabb filmje volt az Éj színe, egy erotikus thriller. Az nem attól volt jó hogy fasz-picsa-nem-értem, hanem mert jó rendezése volt egy jól felépített forgatókönyvnek. Egyébként a Sim Cityben akik élvezték az őszálát, "kötelező", hehe.
Majd jött egy holtjáték: nyomott egy folytatást megint, egy filmet a tökéletesen kiöregedő Paul Newmannel (nagy név volt valaha), és Tarantinoval is összeállt megint (Négy szoba).
Ezek nyilvánvalóan nem röpítették Arnold Schwarzenegger szintjére (akkori csúcsmérce), de szerencséje lett: jött az érthetetlen módon agyonsztárolt 12 Majom. Gondolom Brad Pitt keményen fizetett a marketingért mint feltörekvő sztárocska.
Majd visszatért a gyökereihez, azazegy újabb tévéfilm-szintű, poros kinézetű akciófilmet készített, ahol csak keményen unott arcot kellett vágni: Az Utolsó Emberig. Részemről inkább elolvasom újra a Magic the Gathering: Aréna c. kiadványát.
Ebből ki sem emelkedett egy darabig (mi errefelé ezt hatásszünetnek érzékelhettük), betolta többek között a Sakál c. filmet - aztán jött a Kód neve Merkúr, ami olyan totálisan klisés lett hogy mind kritikai mind nézői szinten bukás lett, bár tévében le lehetett vetíteni párszor a nézettségért.
De berobbant az Armageddon, és bebetonozta a hírnevet jópár színésznek rajta kívül is (Ben Affleck, Billy Bob Thorton - aki Angeline Jolieval is erősített, Liv Tyler, Steve Buscemi, meg az az"orosz").
Oké, még a Sakál előtt ott volt az Ötödik Elem, és az tőle - is - volt jó, de az akkoris "csak" egy francia rendező filmje volt, így annyit nem számít.
Aztán jött megint a biztos-de-szürke zóna: Szükségállapot, (a szintén megfizetett kritikusokkal agyonhypolt) Hatodik Érzék, A Kölyök... Utóbbi kis lendületet hordozott magában a Bérgyilkos a Szomszédomból, meg hát a pali egy évet lenyomott a Jóbarátokban is...
Viszont jött a Sebezhetetlen, amit a nézők szerettek, de mivel képregényfilm volt (képregény nélkül), így a kritikusok csak manapság kezdik felfedezni maguknak (na meg Midnight Szálemalejkum romló hírneve is bejátszott anno).
De ez a bucka már nem hegynyi kiugrás volt, ment vissza "tévézni": Banditák, Hart háborúja...
És akkor beindulta lejtmenet: Már megint bérgyilkos a szomszédom emészthetetlen volt, hiába hozta Bruce a korábbi karaktert. Oceans' Twelve tipikus folytatás-hakni. Túszdráma: látszott hogy Wilmos megöregedett.
Hiába próbálkozott megint a függetlenfilmes projecttel (a korábban már említett Sin City), ez már nem jött vissza.
Alvilági Játékok, 16 utca,akoncepciós bukta Megetetett Társadalom (amiből csak Greg Kinnearra emlékszünk ha egyáltalán)...
A Terrorbolygóban egyenesen már csak a nosztalgiafaktor miatt szerepelt.
Azóta pedig olyan filmekhez adta a nevét mint:
- Die Hard 4.0
- Red
- Az igazság nyomában
- Looper
- Die Hard 5, amit már nem is számoztak
- G.I. Joe 2
- Red 2
- Sin City 2 (ez vmivel nívósabb a többinél, de akkor se nézte meg senki)
- Mentőakció,
majd 2018-ban a tökéletes mélypont: a Bosszúvágy remakje. Mondjuk hogy akkora arcnak képzelte magát hogy napi 1 millió $$$-t akart az Expandables 3-ban való szereplésért, hiába mondták neki hogy költségvetés is van a világon...
Comments
Post a Comment