Star Trek: Orville

Oké, "hivatalosan" nem StarTrek név alatt fut az Orville (magyarba nem tudom miért nem került be a névelő). Annyian mondták hogy "star trekebb mint aDiscovery valaha is lehet", no meg hogy jó sorozat, hogy végül, egy év hezitálás után csak belenéztem.

Egyetlen másodperc, szó szerint egyetlenegy kellett hogy elismerjem, ez egy star trek, minden jóval ami egy star treket jellemezhet. A kép, a színek, a zene mind dicsőn hírdette, hogy "star trek".

Erre föl belenéztem a Discoverybe is aminek addig csak egy-két promoanyagát láttam, és ott valami orkok nyökögtek a Gyűrűk Urából egy űrhajón, és sötét volt mint Nolan Batman-trilógiájában. Egyfelől nem értettem mit keresnek itt orkok, másfelől kinek kell a nyomorúság.

Az Orville viszont vidám. Eredetileg egy "spoof"-nak, karikatúrának indult, de szerintem ez főleg a jogi oldala miatt volt. A második évadra meg mindenki rájött mijük van, és szépen elkezdtek érkezni a pozitív kritikák a kritikusoktól is (a nézők véleménye mind pozitív volt), az írók pedig visszavettek a humorizálásból, és több lett a kalandelem.

Egyik nagy előnye hogy nem hivatalos anyag, hogy megszabadultak a "kánon" problémájától. Nem kell a régi fajokkal gyötrődni, szabad kezet kaptak. Nem kell a kvadránsok lezárt stabilitásával foglalkozni (alfa kvadránsban a TOS-ban leverték a klingolnokat, a DS9-ben a gammában az Elcserélteket, a Voyagerben a deltában a Borgot), szabad kezet kaptak.

Másik fontos dolog a kapitány. A kapitány jelleme, és különbözősége az eddigi kapitányoktól.
Ezt a kapitányt úgy jellemzi a sorozat: "Senkinek nem az első választása. De 3,000 hajónk van, és kell rájuk a legénység." Így ez a kapitány csetlik-botlik, nem feltétlen van tisztában a politikai helyzettel, és többet jelent számára hogy kint lehet az űrben felfedezni, mint hogy ezzel mennyire szolgája a nagyságos Föderációt, meg az Emberiséget.
Viszont legalább az admirálisok nem akkora kretének mint a hivatalos Star Trekekben.

No és van ezernyi cameo. Sok közüllük a megelőző star trek sorozatokból. Az előző héten például két sorozat orvosa (persze új szerepben az őket alakító színészek) is együtt szerepelt (az Enterprise-ból és a Voyager-ből). Ezzel szerintem még Jodie Witaker Doctor Who-jának is beintettek...

Volt egy gondolatom miközben néztem, és gondolkodtam, mitől érezni Star Treknek egy star treket. És az én válaszom egy olyan részletre mutat rá, amit mástól még nem hallottam. Ha megnézzük a sorozatfőcímet, abban két dolog van, amit mindig látunk: egyfelől egy fantasztikus űrbéli jelenséget. Szupernova, fekete lyuk, aszterodiamező, Szaturnusz-szerű óriásgyűrűs bolygó... A másik pedig egy bálnaként méltóságteljesen a képernyőn átúszó űrhajó.

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad