Lapozgatós könyv franchise-ok 30. - Tunnels and Trolls

 Igen, jól gondoljátok, ez egy Dungeons & Dragons klón, mint ilyen eredetileg és többnyire szerepjáték, de ők keményen tolták az egyjátékos játékkönyveket is mint marketingplatform.
Belebotlottam, találtam 2 könyvet a sorozatból, azok kapcsán fogok itt mondani pár szót.
 

 Nagyjából az AD&D-rendszer van, csak Wisdom nélkül. A játékosnak nyilván kell tartania az alapstatokon kívül a cipelt súlyt, és a sebességet. Meglepő módon a sebesség itt alapstat, nem származtatott, így ugyanúgy 3D6-al dobjuk mint a többit.
Kapunk faj-lehetőségeket is, azonnal feltűnik az elfeknél, hogy a karizma *2 szorzója utólag került beírásra, mert a szövegezés: "elf: intelligencia és ügyesség *2, karizma *2" - és ilyen többet nem fordul elő.
A törpe a legrosszabb faj, egyel kevesebb *2 szorzót kap, mint az elf.
A troll a legerősebb. 3 db *2 szorzó helyett 2 db *3 szorzót kap - de nem kap kétharmadolást egyik statjára sem. Hogy azért legyen valami, odaírták, hogy "a trollok szörnynek minősülnek, így nem mindenhol elfogadott a jelenlétük". Ez egyszemélyes p&p-kalandban elég érdektelen, játékkönyvben viszont vagy nem jelenik meg majd hátrányként, vagy egy egész helyszínről ki lesz zárva a játékos, ami kínos.
Elvileg lehetőség van embert is indítani, de ki az a hülye aki nem látja hogy a többi faj objektíven erősebb? Ja, ott van a kétharmad egy statra, de hol érdekel az a masszív duplázás és a minmaxolás mellett? Ha egy statom eleve alacsony, tehát a) nem fogom használni b) nem fogom eredményesen használni, hol nem objektíven kifizetődő bevállalni a levonást?

Oh, jajj, kasztunk is van. Reméljük, ezt jobban átgondolták mint a HK-s fiúk...
A varázslónál mindenesetre jól összezavarnak: "A varázslók csak kis fegyvereket használnak, mint a KÉTKEZES VÁNDORBOT." - he?
A statok és kasztok viszonya amúgy 1-2. generációs AD&D-t idéz, amiben akkor lehettél aadott kasztú, ha minimum ennyit-annyit dobtál, nem volt lehetőség előre választani, és az alacsony dobást a rendszer nem kompenzálta megemelt minimumstatokkal.

Indulópénz 30-180 arany- reméljük ezt azért átgondolták szintén.
Arra biztos nem gondoltak, mi van ha a játékos pl. nem vesz fegyvert. No nemm intha bármi mást lehetne venni induláskor:
 

 A "Dice+Adds" oszlopon is keményen gondolkodnom kellett, de gondolom az a sebzés, és egy 3+4 = 3D6+4.

A sok stat, meg komplex rendszer mellett ott van, hogy a páncélunk rongálódik - egy sisakot pl. egyetlen bekapott sérülés után el lehet dobni.

A játékkönyv egyértelműen azoknak érdekesebb, akik leve ismerik a szerepjátékot - vagy akiknek van türelmük végigböngészni egy Baldur's Gate karakteralkotást egy ~150 pontos kis játékkönyv kedvéért.
A sárga borítós 143 fejezetpontos, de oldalszámra hosszabb, a másik 232 fp, de oldalszámban jelentősen rövidebb.

Valahogy nem hiszem, hogy 11-es szintű varázslatokat fogunk dobálni egy 143 fp-s kalandban, de ne legyen igazam. Varázslat költsége: 5,000 aranypénz. (AD&D-ben, az asztali szerepjátékban valóban vannak ilyen költségek, a cRPG-kben sosincsenek).
 
 A fejezetpontok nekem túl rövidek, és hogy egész oldalak akadnak full játékmechanika-fp-kkel, hát engem legalábbis elriaszt.


Na ez gyanús lett, gyorsan végiglapoztam (elektronikusan ez annyira nem egyszerű), és kiderült, hogy a Mistywoodban KÉT kaland van, az egyik kb. 200 pontos, a második 143 (kb. 150).
Persze ez csak arról győz meg, jobb lett volna egyetlen 350-400 fp-s kaland.
Felmerül a kérdés, miért nincs oldalszámozott tartalomjegyzék?
A másikban viszont tényleg egyetlen kaland van.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad