Városi fantasyk (Worluk)

Nem nagyon van nekem ezekhez képességem megítélni mennyire jók. A városban játszódó, céhek és nemesek közti politizálós, háztetőnmászkálós szervezős-fantasy nem az én műfajom. Mindig olyan érzésem van tőlük, mintha történelmi könyveket, regényeket olvasnék, az meg nagyon untat.
De ha már elolvastam párat, azért mondok róluk pár szót.

Káosz és Rend antológia: A törvény szigora
 
Nos, azt bizton leszögezhetem, hogy elfogadhatóbb, mint az egyik cherubionos scifi-antológiában azonos névvel megjelent novella.
Arról megy benne a kavarás, hogy Nemes Fiút érdekből kiházasítja apu, mert ők ilyen elszegényedett főnemesek, és mindig sorban áll az alkalomra várva egy meggazdagodott kisnemes. Persze az ifjú arával utálják egymást, pláne hogy a kiccsaj leszbi. Azért egy orgián csak sikerül teherbe esnie, és mivel ez egy Fajtisztasági Programot üzemeltető Birodalom, hát rögtön viszik is tárgyalásra.
Viszont mivel mindkét főszereplő tizenpár-éves, a férjnek megesik a szíve házastársán, és leszervez neki egy abortuszt. A törvény betűje szerint így máris nincs gond.

Ez eddig a kisregény egyik fele, ugyanis jó 60 oldalon át folyik az egész. A másik fele, hogy Apu lovagrendet szervez, de valami tartományból/más országból is toboroz hozzá, ami hát eléggé felforgató. A per után pedig Fiú is nekilát kardos embereket maga köré szedni, és ő még felforgatóbb: egyenesen fattyúkkat gyűjt maga köré.
Ebben én tendenciát láttam, ugyanis emlegetnek egy bizonyos Nagy Együttállást, amikor a nemességi viszonyok újraszerveződnek. Ez ilyen jubileumi dolog az országban, de nyilván a szokásos dolgok helyet hősiességgel lehet ott helyezkedni.
Na ez az, amivel aztán az írás nem kezd egyáltalán semmit. Helyette Fiúra is ráhúznak egy félrekefélési pert, amiből sikerül kihúzni, és a végén megszületik Roxelan "a fehérmájú lovaghölgy", akivel elég sokszor felbukkan, legalábbis a Goblinfattyú-írásokban ott volt, és lesz majd Skandar Graun mellett is. Neki így eredettörténetként egész jó, de úgy általánosságban hiányérzetem maradt. mintha az író megúszásra játszott volna, mert képtelen volt kihúzni mi legyen ez a Nagy Együttállás?


Harminc év: Az igazság bajnokai
 
Értem én hogy ez mi, csak nem vagyok tisztában a világ nemesi országos politikáival hogy lekössön.
Amit viszont mondani tudok, hogy ez egy egy poénra épülő novella: az üzenet-továbbítós játék az alapja. Csak itt még egy gyenge viccet se húznak ki a dologból, hanem egy ártatlan megjegyzés válik kivégzés okává. Az úgy elég lehangoló, nem? És ha hozzávesszük hogy ez egy eugenetikus ország - miért kéne itt bárkinek szurkolnom/bárkit sajnálnom?
 
 
Zombi rituálé
 
No már megint itt a gond az átdolgozással (nem a külön füzetet, hanem A Káosz Sötét Oldalaban megjelentet olvastam). Ez anno nyilván a Káosz Hősei idejében játszódott, az "élőholtak lerohanták a Themsey Szövetséget ugyanis ott volt.
Amúgy vmi lovag, meg a rákattant ork barinője mennek haza a Fagyföldekre. Bírom a párost.
Ja, mer'hogy ez is egy olyan vékonyfüzetben jelent meg eredetileg, ezért nem hozzáférhető az a verzió. Szerencsére kiadták később, ami viszont igen.
 
No, ezek mennek a végtelen jégmezőn, mer' előbb-utóbb csak elérnek valahova alapon, és mint kiderül, van egy nekromanta varázspálcájuk. Meg ezer problémájuk vele. A végén még a izék is elkapják őket, akik egyenesen vmi isten felélesztésére kezdik használni a  pálcát...
 

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad