Lapozgatós könyv franchise-ok 23. - Éjszaka az állatkertben


Úgy tűnt, ezzel a könyvvel Bojti Anna azonnal befutott, de manapság kétségeim vannak, mintha elveszett volna a lendület, mint anno J. Goldenlane-nél mielőtt műfajt váltott. Gyerekkönyvíróként azért biztos sikeres marad.
Volt ennek franchise-ilag egy második kötete:
 

 Ezt már nem olvastam az első ismeretében, plusz nem is tűnt annyira különbözőnek. Most állatkert helyett vadaspark, amit az életből úgysem ismerek... Nem fogott meg.
Aztán kijött egy nem-harmadik kötet, ami ha őszinte vagyok, az Állatkert lebutított változatának néz ki:
 

 A gondom az Éjszaka az Állatkertben-nel, hogy:
a) igazából nem használja az Állatkert alaprajzát
b) nincsenek benne állatok
c) a történet több módon megoldható, de így elég rövid, és egyes lehetőségek kidolgozatlanul maradtak érzésem szerint. Persze lehet hogy ezt más másként látja, de én inkább összekapcsoltam volna még pár utat és kitérőt egy nagyobb, több elégedettséget eredményező kalandért, amiben a nyomokat fel kell használni, ha már meghalni úgysem fogunk. 

A kiadás mindenesetre szép és vaskos, az illusztrációkkal sincs bajom, kifejezetten még jól is áll neki ez a kék-fehér színhasználat. Megvan a 400 fejezetpont, és ezek bizony simán oldalhosszúságúak, a vastagság így indokolt.

De én többet vártam volna egy nyilvánvalóan edutainmentnek szánt cucctól az ismeretterjesztő oldalról. Értem én hogy cuki és eladható ha pokemonok rohangásznak mindenfelé, de én elviseltem volna állatokkal is, amikről megtudok ezt-azt, olyan szinten mondjuk mint a Harry Potter 1-ben az állatkertes jelenet.

Szóval ezt így, ennek tudatában, részemről féláron, ajándékba a célcsoportnak.
 
 
 
 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad