pokemon - Red
Talán, előfordulhat, hogy Nintendo azért nem vadássza le a régi verziók ROM-jait, mert az új verziók iránt felkeltik az érdeklődést.
Egykor másként gondolkodtak, nem véletlen hogy kizárólag a saját hülye konzoljaikon lehetett játszani csak ezeket.
A pc-átiratok jól visszaadják a régi grafikát és játékmenetet, a súlyosabb bugok kijavításával - asszem. Mert az első generációs játékok teli voltak hibával, a használhatatlanság határáig.
Úgy tűnik az összes pokemon-játék alapvető hibája az információk közlésének hiánya a játékos felé, valamint az EXP-rendszer tökéletesen katasztrofális felépítése, és a limitált pénzmennyiség se segít a dolgokon, aminek persze lehet az is oka hogy a végtelenbe tolhatjuk az összes statját a monjainknak mindenféle pirulákkal...
Az EXP-rendszer úgy működik ugyanis hogy a legtöbbet a trénerektől kapjuk, nem a vadon lévő monoktól. A különbség egy edző monjának legyőzése és egy vad mon között tízszeres is lehet tapasztalati pontban.
Pénz is csak a trénerektől jön.
Igen nagy gond továbbá hogy kb. a közepétől arra megy ki az egész, hogy egy ütéssel lekapjuk az ellenfelet, vagy nekünk reszeltek, különösen a végjátékban az Elit Négyesnél és a Bajnoknál a Ligában.
Ami miatt nem ártana felépíteni rendesen egy csapatot, de ehhez nem ártana tudni mire kell készülni, valamint azt se ártana tudni mik a lehetőségeink, ugyanis a játék felétől-kétharmadától a befogható monok szintje drasztikusan elmarad a többi egységünkétől, ami jelentős probléma a játék rendszerében, ahol a főellenfelek bizony alapoznak arra hogy az egységeik elképesztően magas szintűek...
És tegyük hozzá, hogy a képességek/támadásfajták, valamint hogy mindegyik tetves főellenfél olyan egységet is kap aminek köze nincsen a többi egységéhez...
Hát szóval probléma az van, ami miatt erősen kell a meta-játék. Amihez nem árt rugalmasan hozzáállni, mert hiába számolsz ki mindent előre, kiderül majd hogy olyan típusú mon nincs (kettős típusok vannak tiszta típusok helyett), ami van és tetszik az csak a játék legvégén hozzáférhető tehát buktuk, a maradék nagyjának nem taníthatunk hasznos képességet...
No de a pozitívumok:
- elég sokmindent lehet csinálni a Red-ben, folyton fel lehet fedezni valami. Ez persze azt jelenti sokat kell visszafelé menni, de szerintem ez értelmesen van megoldva. Persze elbírna a játék több sztori-történést ezekben az esetekben, mert néha bizony hosszúvá és unalmassá válik.
- a játék mellékküldetésekkel buzdít hogy kapj el minél több mont. Nem fogsz mindent megszerezni a hülye "cserélj a barátoddal" rendszer miatt, amihez persze nincs hack a romokhoz. De azért jó hogy lehet válogatni menet közben, hozzáad a felfedezés-élményhez.
- a játék igazából kibaszott nagy
- a játék biztosít annyi legendás és hasonló egységet (KELL miattuk a csapatba valami ami tud altatni!) hogy ha kiderül, a csapatunk alulfejlett és használhatatlan, akkor is be tudjuk fejezni a játékot. A gyarados, a három madár, és a kezdő egységünk máris 5 pokemon. Ja: minden híreszteléssel ellentétben a legjobb választás a játékban a fű-állatka, venosaur. Egyfelől olyan típusú túlfejlett ingyenmon nincsen a játékban, másfelől az első Gym-ben hasznos, később még hasznosabb, a játék viszont nélkülözi egyébként a használható fűféléket.
És egy negatívum:
- egy idő után a megoldandó feladatok átkozottul bonyolulttá és átláthatatlanná és hosszúvá válnak, így még térkép birtokában se egyszerűek. A játék szerencséjére ez csak a vége felé (talán utolsó negyed) fordul elő, így szájszélt rágva, az internet segítségével megoldható a dolog.
- a játék legnagyobb akadályai a pszí monok, és a végjátékban az addig elő nem forduló jég-monok.
A játék megnyerése utáni szakasz nevetséges amúgy: bemész egy új barlangba, és hozzávágod a Master Ballt a MewTwo-hoz, ennyi. Abból a cuccból egyetlen van, amit csinál hogy 100% eséllyel elfog bármit.
Aki Mewt meg akarja fogni, az olvasson utána pontosan mit kell csinálni (én nem foglalkoztam vele).
Egykor másként gondolkodtak, nem véletlen hogy kizárólag a saját hülye konzoljaikon lehetett játszani csak ezeket.
A pc-átiratok jól visszaadják a régi grafikát és játékmenetet, a súlyosabb bugok kijavításával - asszem. Mert az első generációs játékok teli voltak hibával, a használhatatlanság határáig.
Úgy tűnik az összes pokemon-játék alapvető hibája az információk közlésének hiánya a játékos felé, valamint az EXP-rendszer tökéletesen katasztrofális felépítése, és a limitált pénzmennyiség se segít a dolgokon, aminek persze lehet az is oka hogy a végtelenbe tolhatjuk az összes statját a monjainknak mindenféle pirulákkal...
Az EXP-rendszer úgy működik ugyanis hogy a legtöbbet a trénerektől kapjuk, nem a vadon lévő monoktól. A különbség egy edző monjának legyőzése és egy vad mon között tízszeres is lehet tapasztalati pontban.
Pénz is csak a trénerektől jön.
Igen nagy gond továbbá hogy kb. a közepétől arra megy ki az egész, hogy egy ütéssel lekapjuk az ellenfelet, vagy nekünk reszeltek, különösen a végjátékban az Elit Négyesnél és a Bajnoknál a Ligában.
Ami miatt nem ártana felépíteni rendesen egy csapatot, de ehhez nem ártana tudni mire kell készülni, valamint azt se ártana tudni mik a lehetőségeink, ugyanis a játék felétől-kétharmadától a befogható monok szintje drasztikusan elmarad a többi egységünkétől, ami jelentős probléma a játék rendszerében, ahol a főellenfelek bizony alapoznak arra hogy az egységeik elképesztően magas szintűek...
És tegyük hozzá, hogy a képességek/támadásfajták, valamint hogy mindegyik tetves főellenfél olyan egységet is kap aminek köze nincsen a többi egységéhez...
Hát szóval probléma az van, ami miatt erősen kell a meta-játék. Amihez nem árt rugalmasan hozzáállni, mert hiába számolsz ki mindent előre, kiderül majd hogy olyan típusú mon nincs (kettős típusok vannak tiszta típusok helyett), ami van és tetszik az csak a játék legvégén hozzáférhető tehát buktuk, a maradék nagyjának nem taníthatunk hasznos képességet...
No de a pozitívumok:
- elég sokmindent lehet csinálni a Red-ben, folyton fel lehet fedezni valami. Ez persze azt jelenti sokat kell visszafelé menni, de szerintem ez értelmesen van megoldva. Persze elbírna a játék több sztori-történést ezekben az esetekben, mert néha bizony hosszúvá és unalmassá válik.
- a játék mellékküldetésekkel buzdít hogy kapj el minél több mont. Nem fogsz mindent megszerezni a hülye "cserélj a barátoddal" rendszer miatt, amihez persze nincs hack a romokhoz. De azért jó hogy lehet válogatni menet közben, hozzáad a felfedezés-élményhez.
- a játék igazából kibaszott nagy
- a játék biztosít annyi legendás és hasonló egységet (KELL miattuk a csapatba valami ami tud altatni!) hogy ha kiderül, a csapatunk alulfejlett és használhatatlan, akkor is be tudjuk fejezni a játékot. A gyarados, a három madár, és a kezdő egységünk máris 5 pokemon. Ja: minden híreszteléssel ellentétben a legjobb választás a játékban a fű-állatka, venosaur. Egyfelől olyan típusú túlfejlett ingyenmon nincsen a játékban, másfelől az első Gym-ben hasznos, később még hasznosabb, a játék viszont nélkülözi egyébként a használható fűféléket.
És egy negatívum:
- egy idő után a megoldandó feladatok átkozottul bonyolulttá és átláthatatlanná és hosszúvá válnak, így még térkép birtokában se egyszerűek. A játék szerencséjére ez csak a vége felé (talán utolsó negyed) fordul elő, így szájszélt rágva, az internet segítségével megoldható a dolog.
- a játék legnagyobb akadályai a pszí monok, és a végjátékban az addig elő nem forduló jég-monok.
A játék megnyerése utáni szakasz nevetséges amúgy: bemész egy új barlangba, és hozzávágod a Master Ballt a MewTwo-hoz, ennyi. Abból a cuccból egyetlen van, amit csinál hogy 100% eséllyel elfog bármit.
Aki Mewt meg akarja fogni, az olvasson utána pontosan mit kell csinálni (én nem foglalkoztam vele).
Comments
Post a Comment