A magyar filmgyártás filmjei 298 - Pánik (2008) / Papírkutyák (2008) / Para (2008) / Prima primavéra (2008)

A mai filmek is jó rövid címmel lettek ellátva, jöjjön hát ismét egyszerre négy.

Vanegy gyanúm: azért gyárt az agyar drámát, mert a szakma a színházból jön. Másra így nem képes.
Pedig lenne annyi műfaj, és nem muszály a költségesebbre hajtani. Ha nem megy a rajzfilmgyártás, mert ma már számítógép, meg költségek, akkor nem megy, nem kell erőltetni, legyünk büszke arra amit elértünk és lépjünk tovább.
Ha nem megy az akciófilm (németek hogyan gazdálkodják ki a Cobra 11-et?), akkor ne gyártsuk továbbra se, bár az amatőrfilmesek között szét lehetne nézni ezügyben. Az egykor-létezett fix.tv elég erősen megmutatta hogy tudnak errefelé gyártani a népek kis pénzből erős dolgokat.
De ha nem, még mindig vanolyan amihez nem kell más csak pár kamera, emberek, valós helyszínek, mininmál CGI, és "practical effects", azaz mikor megépíted a valóságban modellként, vagy sminkkel, művégtaggal, ilyesmivel oldod meg.
pl. ezek a jók kis zombis filmes effektek:

0:55-től amit kifejezetten mutatniakartam, a Dawn of the Dead (Holtak Hajnala, 1978) jelenete ahol a főkaotnát kibelezik a zombik. Tudod mivel oldották meg? Disznót vettek a hentesnél. Forgatás utánmegsütötték, megették, ennyi.

Minimál-CGI-re meg ott van példának a Zoolander Magnumja:


Mérhetetlenül primitív CGI-effekt. De nem az a lényeg. A lényeg hogy a FILMEN BELÜL működik. Nem maga az effekt a lenyűgöző, sőt, az arckifejezés röhelyes, mind tudjuk hogy semmi különbség a valóságban a Magnum és a Blue Steel között, ráadásul ichiban-rúzst visel hogy szakadjak a földön a röhögéstől!


Azért működik, ahogy a színészek a filmben reagálnak rá, és ahogy a film maga felépítette a várakozást-vágyakozást a Magnum-ra.

De szóval ez egy dráma. Vagy olyasmi. Igazából mintha egy reklámfilmes beszabadult volna egy filmgyártásra,és ott kontrollvesztetten működni kezdett másfél órában.
Alaphelyzet/alapprobléma éppenséggel van. A rendőr buzi, a nő pánikbeteg, a harmadik szálon meg valami maffiás ügyletzajlik vagy mi (lényeg hogy a végén van pisztoly, megverekedés - előfordulhathogy vmi féltékenységi dráma).
De ezek sehol nem találkoznak, egymásra hatással nincsenek, csaknéha elmennek egymás mellett. Tehát ez valójában három különálló történet.
Történet? Na az nincs. Till Attila képes 30 mp-es összefüggő képsorokat alkotni, de történetet nem. És a tetejébe még csaknem is tart sehová semmi. A rendőr továbbra sem vallja be a testületnek, a nő továbbra is pánikbeteg, a harmadik szál is elvan magában.

Próbálkozásnak nem rossz, de 70 millát erre elverni... Senki nem nézte meg a forgatókönyvet?


3/10

-------------------

A Mucsi-Scherer párost most nem Jancsó, hanem vki más vitte tovább,de ettőlnem változott semmi.


A történetösszefoglaló alapján nekem rögtön a Kútfejek (2006) ugrott be, ha már agyar filmgyártás, no meg az Argo (2004).

Ilyen izé, Nagy Rablás Kis Agyar Módra-film, mérsékelten túl hosszú jelenetekkel, és éppen annyi izgalommal hogy egy súlyos szívbetegnekse ártson meg, de legalább valamennyire frissítették a karakterpárost, akik mondhatni mérsékelten humorossá váltak, így 4/10.

Fogalmam sincs ki az a Guy Ritchie.

-------------

Scherer Péter ebben is van, de most nem Mucsival.

Alaptörténet szerint mivel Lajosnak hatalmas adóssága van a helyi maffia/kartell/mittoménmianeveamainappal felé, hát elmegy kísérteteket kamerázni. Nyilván, mi mást is tenne az ember ebben a helyzetben, ugye? Abban van a nagy lé!
Várj, mégsem.

Szerencséjére lefilmeznek egy emberrablást. Miért jó ez nekik? Ki tudja, de megjön a Terv: elraboljáka túszt az emberrablóktól, és ők szedik be a váltságdíjat.

Én bevallom, félelemébredt bennem ezt a filmet nézve. Nem azért mintha bármi félelemetes lenne benne, hanem azért, mert mi utoljára talán 8-évesen toltunk ilyen hülyeséget. Ezek meg felnőtt emberek.
Ezt így hogy sikerült???

Ez a film lesben áll, hogy eleméssze az agyad, fölfalja parazita módjára, aztán otthagyjon.


2/10

-----------------

blablabla, ártatlanság, blablabla, amikor ő már nem lesz, blablabla, nevelőotthon, blablabla, tettestárs, blablabla, csak behazudott pénz/ház/rokon blablabla, zsidók, blablabla, gyerekkori barát, nosztalgia, blablabla, menekülés blablabla

Sikerült az agyar filmgyártás jelentős mennyiségű kliséjét összehordani, az már bizonyos.
A cím is totál értelmetlen.

Van kikerülhetetlen reklám, várd ki.

Tipp a készítőknek: lehetne hogy ne valami andalító zenével kezdjünk? Legalább néha? Bealszok tőle.
A külföldiül beszélés alá meg nem tudom ki készítette a feliratozást, szép volt tőle, de olyat nem követünk el hogy mikor aztmondja "I am a lawyer"akkor azt fordítja "Egy ügyvéd...". Azazt jelenti "Ügyvéd vagyok". Kretén stáb.
Az még kínosabb, hogy lement az Alapprobléma, hogy van ugye Béla, aki Esőember-szerű alak, kit érdekel, semmi köze semmihez. Aztán jött egy bankrablás, ami meghiusult, bár a rablók elmenekültek (legalábbis a nagyja).

A probléma az, hogy innen nem, látom hogy tovább lehetne menni. Nyilvánvalóan történt valami, de ez a valami nem kapcsolta össze a rablókat és a(z autista) bácsit. Innentől pedig nincs film.

Öregember karaktere sem következetes.Ő mostRaymonda Rain Manből (Dustin Hoffman, Esőember, 1988), vagy csak egy sima öregember?

1/10. Kereshetnék mentő körülményeket, meg belemélyedhetnék miért micsoda, de ez egy rakás romlott gané.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Swamp Attack Wiki (episode 1-8)

Fegyverek házilag - krumplipuska

Valóságshowk - Amcsi Benzinfalók (Fast N' Loud)