Antihuman (2017) - az antifilm

 Láttam sok unalmas, ötlettelen, érdektelen, alulfinanszírozott, fölösleges, mindenhogy rossz filmet, de ez tényleg mindent alulmúl várakozásom szerint.


MINDEN PROMÓANYAG BECSAPÁS ennél! És nem is úgy mint egy Mark Polonia-filmnél, hogy ott egy festett plakát Ghánából,
 
 
 így nem róható fel technikailag hogy az ott nincs a filmben.
De hiába magyarázom. Inkább elmondom mi történt az első megnézési kísérletnél.

Fogtam a filmet, betöltöttem, és vártam, hogy akkor kísértetjárta elmegyógyintézet, ahogy a promó írja.


Elárulom, hogy 45 percbe telik eljutni a film helyszínére (az intézetbe), de valami visszaemlékezős szarság zajlik benne, mert folyton visszavált a film a sátorba amivel jöttek.

A hang/zene katasztrofális, a legolcsóbb konzervhangok, ráadásul olyan hangerővel, hogy alig lehet érteni valamit. Aztán elkezdenek suttogni. Aztán már tényleg nem lehet érteni semmit.
Na akkor elkezdtem pörgetni, meg utánanézni mi ez a szemét.
Mert ez egy szemét.
mindenki azt mondta, túl sokat beszélnek benne. Én viszont könyörögtem már hogy beszéljenek többet, mert mindenütt csak süket csöndet találtam, és amikor beszéltek, nem közvetítettek vele információt.
 
Arról nem is szóltam még, hogy a film közepén Főszereplőnek látomása van, amiben van valami démon-Sátán, ami felrobbantja a Földet... Nem tudom mi történt, de többet nem láttam felbukkanni amikor áttekertem a filmet. És amit hallottam se segített, mert sok szó volt ott, de azok nem alkottak értelmes mondatot, nem közvetítettek semmiféle információt. Valaki költészet-nyelvnek jellemezte, és alakilag el is fogadom, de tartalommal nem éreztem feltöltve.
A végén pedig nagyon baljóslatúan belesétált Főszereplő a kamerába.

És akkor letöröltem az egészet a francba.

Végül mégis újra megkerestem ezt a valamit, de csakis azután, hogy találtam feliratozást.

Így most itt vagyok.

A film egy oktatóvideó elejével indul, arról, mi a teendő atomcsapás közeledtekor.
Kösz film, ki vagyok segítve.

Két nő fogócskázik indoklás nélkül az erődben, és itt a film címe már:


Az imdb szerint amúgy a címe:


A zenét komolyan gondoltam hogy túl hangos:


Szintén nem tudom hogy a kópiámmal van a baj, vagy mi, de ez a framerate katasztrófa, mintha vmi ősrégi FMV-videojátékot néznék:


6 perc alatt annyit sikerült megtudni, hogy Szőke Csaj súlyos beteg, az anyja is az volt, vizuális és auditív hallucinációk gyötrik (lát és hall dolgokat amik nincsenek ott). És a fizikai megterhalés rosszat tesz neki.
Hogy vmi hallos betegsége lehet az úgy 5 perc után derül ki, aminél már a falat kaparom véresre.
Btw, mikor megjön a másik két ribanc, azzal köszönnek: "Most mi menjünk oda?"
Baszod, az erdőbe kimentél, a semmi közepén vagy, 10 méterre a haverodtól - letörne a lábad ha megtennéd?

Szereplőink:
- Szőke Csaj (Maggie)
- Vörös Csaj (Cat)
- Barna Csaj(Avery)
- Hajráfos Csaj (Peg/gy / Margaret).

A 10. percig ismét megkapjuk a már elhangzott információkat, tűzdelve megint pár fura mondattal, mint "Igen, Szőke haldoklik. Jó végre elszabadulni a tv elől."

2 percen keresztül azt ismételgetik, "Felállítjuk a sátrat. Állítsuk fel a sátrat". Kicsit sem idegesítő.

Miért megy Silent Hill sziréna a jelenet alatt aminél senki nem veri fel a sátrat, és arról beszélgetnek, hogy otthon kéne lennie Szőke Csajnak, vagy kvázi utolsó útján kísérgetni az erdő közepén, mikor senki nem hozott térképet?
Vagy hegedűszó. Kétszer olyan hangos hegedűszó, mint a beszéd hangerőssége.
Színészi játék meg nincs. De mintha azért lenne így, mert tudatosan kerülnék hogy legyen.

Aztán itt a Sátorban Suttogós jelenet. És most észrevettem, hogy a szereplők NEM BESZÉLNEK. Megy a suttogó párbeszéd, de a szerelők NEM BESZÉLNEK.


A vágónak sikerül úgy vágnia, hogy a karakterek összemosódnak.


25 perc után megint kedvem volna kikapcsolni. Mert mi a faszt csinálunk itt? Ez nem horror, bár a zene nagyon igyekszik néha. Nem scifi, mert mitől lenne az. Marad a dráma, de ezek a senkik nem érdekelnek, a nevüket sem tudom.
Mi ez amit nézek?

A jó hír, hogy a két rendező, akik közül az egyik az író és vágó is, nem kapott ez után munkát. Előtte is 1 filmjük volt, az is valami pszichedelikus marhaság, és azon is együtt dolgoztak.
A stáb többi tagjának is vagy ez ovlt az egyetlen projectje, vagy  ugyanúgy a Maps and Stars aand Music a másik.
A színészeknek se termett további babér a szakmában. 1-2 rövidfilmben vállaltak még szerepet, de az is kiszáradt ahogy én látom. Meg is érdemlik.
Érdekelne mekkora volt a költségvetés, de persze nincs róla adat.

Akkor most megmutatom minél adtam föl, hogy halljam a beszédet-hangsávot:


Ennél még sehol nem vagyunk a diliháztól, csak összeálmodik mindenfélét.

 
De nem jó Neil Breen módra, hanem csak úgy, összefüggés és kontextus nélkül.




Értitek miért érzem hogy itt valaki kibaszott művészi akart lenni, de nem értem mit akart közölni.

A 37. percnél meg benyögi, hogy mennyire el vannak nyomva a nők. Hogy ez honnan jött...

a 40. percnél miért kezd Hajráfos Csaj hadarni? Mintha az ő szövegét 1.25-szörösre gyorsította volna a keverő.

Főszereplőnő (Szőke Csaj) egyszercsak nekiáll beszélgetni egy döglött varjúval. Állapotát ismerve tulajdonképpen miért ne - de miért beszél a varjú oroszul?


Mondom: 45 perc amíg eljutunk az intézetig:
 

 Kérdés: miért vannak mindenhol ... dolgok?


Ez elvileg egy elhagyott állami intézmény, elmegyógy-szanatórium. Miért nem ürítették ki? miért nem vitték magukkal az aktákat? Miért van egy polcon fényképezőgép, aminek ugye értéke van? Miért van egy polc tele alkohollal egy olyan intézményben, ahol elmebetegekkel foglalkoztak?

Tudod minek kéne léteznie ennek a filmnek kapcsán? Cikkeknek, amikben az alkotók elmondják, mit akartak ezzel az egésszel. De ez egy nagy nulla így. A nullánál is kevesebb.


01:02:16,675 --> Kezdek ismerős lenni?
 01:02:25,077 --> A tiszta ég színe. A mélytenger színe. A szomorúság színe. A bogyók színe. Az Ulysses-lepke, a máltai tigris, a bálna, az ara, a szitakötő, a tengeri csillag, a zafír, ametiszt, azurit, az akvamarin és a celesztin színe. A benitoit színe, az öreg gitáros, a három zenész, a tükrös lány, az álom, az álmuk, a pipás fiú, a toreador halála, a dolog vonal, a szél odaát, a hold és az én mennyem , bársony velúr cipő, hétfő, karácsony, Hawaii, és angyal. Harangok, muskátlik, jácintok, nefelejcsek. Lét nélkül lenni. Anyám szeme. A fiúk színe.

Kérem, ez egy kérdés-felelet volt a filmből.

Erről a paliról


ezer kérdésem van. Pl. nyilvánvalónak tetszik hogy hallucináció, mert Szőke Csajjal kb. egyidősnek tűnik, de azt mondja, mikor Szőke Csaj kicsi volt és az anyját itt ápolták, itt volt takarító, tehát legalább egy tizessel többet nyomna ha valóságos lenne.
Ugyanakkor még Szőke Csaj se emlékszik rá, honnan tudja hát bemutatás nélkül Hajráfos Csaj, hogy a pali itt dolgozott?
És miért pánikolnak mikor Szőke Csaj behívja a házba?
Egyáltalán, akkor most nem is hallucináció? Vagy a három csak is mind hallucináció?

De 1 óra 5 percbe telt elmondani, hogy van 4 szereplőnk, meg van a ház. És most az lenne a ... cselekmény? feszültség -forrás, hogy itt egy férfi. Akiről pont leszarom hogy ki, négyen vagytok, nála meg még egy bicska sincs hogy fenyegető legyen.

1:14:00-nél elismétlik az eddigi infókat (ez egy elmegyógyintézet volt), azzal kiegészítve, hogy igazából ez az ő házuk volt, amiben az anyja szanatóriumot működtetett.

Aztán a Fickó elkezd beszélni, és a film nagyon erőlködik hogy kételkedjünk a személyazonosságában, de ennek az egyetlen módja, hogy mi nézők megadjuk neki ezt a lépést, egyedül az aláfestőzene által lenne elérhető. És itt épp, véletlenségből, működhetne is, ha eddigre nem hagyná az agyunk tökéletesen figyelmen kívül a film zenéjét, mert túl hangos, mert eddig sehol nem illeszkedett, és egybeesés nem jelent oksági kapcsolatot (coincidence doesn't mean corellation).

1 óra 20 percnél mindenki ruhát kap


így kifejezetten feltűnő, hogy Vörös Csaj eddig kb. egyetlen sor szöveget nem kapott. Pedig már kínomban olyan ötletek bugyborékoltak föl agyam rajtett mélyéből, hogy a három bairnő az Ego, Superego és az ID, de Vörös Csajnak egyszerűen nincs szerepe az antifilmben.

És akkor nézzünk szét egy pillanatra az imdb-s nézői kritikák között:

 
Úgy tűnik, a rendezőnek 5 haverja volt, mert minden más értékelés 1-re értékelte az ... alkotást. Persze fura, hogy nem lájkolták körbe mind egymás beszámolóját, de ez van.
A számokon kívül ott van a közös, megítélésem szerint teljesen alaptalan frázis nem lineáris, ciklikus időről.
Meg két olyan "trendi" próbálkozás, hogy a "ezt a feladatot 99% nem tudja megoldani" facebook-meme


meg a Reprezentációs beszólás ("refreshingly female-centric").
Átlátszó.

MÁSFÉL óra után tudjuk meg a 4 szereplő közül az utolsónak a nevét!

Ha az volt a cél, hogy Fickó összezavarjon - nem sikerült. Mert a) nem érdekel b) nem tudom kik ezek c) a kurva hangos zene, az ultrarepetitív beszéddel érdektelenné tettek, immunizáltak. Ami zavaró lehetne, azt figyelmen kívül hagyom eddigre.
Egyébként az egész érdektelen is. Szőke Csaj úgyis mindjárt meghal, aztán mindenki megy a dolgára. A ház meg egy ház, semmit nem tudunk róla, semmi nincs benne, nincs érdekünkben megtudni róla semmit, és mindjárt úgyis itthagyjuk. Nem a ház miatt jöttünk ide, egy karakter (inkább csak szereplő) miatt jöttünk ide, és a ház nem adott indokot rá hogy foglalkozzunk vele.

Fickó mintha egy páciens emléke lenne, aki anno elmebeteg szerelemre lobbant Szőke Csaj iránt, az elutasította, mire elvágta a saját torkát. De ez az egyetlen szerelem amiben része volt Szőke Csajnak?

3 perc van még a filmből, beleértve a stáblistát, és akkor benyögik, hogy FÚJ FÉRFIAK, LE A FÉRFIAKKAL. Ez mi akart lenni?
Vmi biszexuális dilemmára akarták kifuttatni a végét Szőke Csajnál? Hogy ő hetero, de Hajráfos Csaj leszbiként az egyetlen aki szereti még most is, és mindegy ki, csak szeressen, csak emlékezzen végül?
Én nem szeretem ezt a "filmet", nem is értem, anti-filmként kategorizálom, egyedüliként eme kategóriában.

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad