John Belushi nem vicces (Animal House, 1978)

 Magyarul Parti Zóna címmel jelent meg, és ilyen "szexvígjáték"-ként emlékszem a besorolására.
Meg arra, hogy a látottak alapján se nem szexi, se nem vicces nem volt benne semmi. Mondjuk a filmet sose láttam, és lássuk be, gusztusom se volt ránézni.
De most van hangulatom megmutatni miért gyűlölöm hogy egyesek ragaszkodnak hozzá, hogy márpedig ez jó volt, Jim Belushi a Kutyám Jerry Leevel meg szar.

Először is Belushi úgy 30 évesen játszotta a középiskolást. Talán egyetemistát. Szóval a 18 évest, mondjuk. Szóval senki ne ugasson nekem hogy ha ma besétál egy 25 éves ilyen szerepet játszva, akkor az fúj, mert ez sokkal rosszabb volt.
Erről a zsíros, mosdatlan, bűzhödt görényről van szó:


Igazi szexszimbólum, hát nem? Azonnal megkúrnád te is, hát nem? Mer' ő lesz a kicseszett főszereplő akinek szurkolni kell hogy meghúzza az összes libát, baszod!

Innentől kezdve igazából miért is kapcsolnánk be a filmet? Ez az egy kocka MINDENT elmond a filmről, a műfajról és a korszakról amit tudni érdemes.
Ez a film szarban fetrengés.

Ráadásul majdnem 2 órás. Az rengeteg, pláne akkoriban. Összehasonlításként a Rendőrakadémia 1 ugyanebben a mezőnyben indult, de maradt a másfél óránál.
És ez a tettetős celluloidtekercs klasszikus zenével próbálja eladni magát. Masni a disznón.

Azzal indítunk, hogy egy kövér fickó fejére rácsapják az ajtót. Ez vicces, értem? És el se eresztik 30 mp-en keresztül.
A többi kirekesztett jelentkező a diákkörbe: a színesbőrű, a színesbőrű, a vak ÉS nyomorék, meg a szemüveges girnyó.
Na, ez aztán időtállóra sikerült, kicsit se kínos ma...
Pufikám meg úgy néz a többiekre minta mindjárt meg akarná farkalni őket, beleegyzés nélkül.


Am ásik: mi alapján jó vagy rossz ezekben a filmekben egy diákkör?
Mármint oké, gazdag és korrupt vagy, menj a "jó" klubba", de jelenti-e ez azt, hogy ott tanulni is lehet?
És mi van, ha te leszarod a sznob közeget, és éppen csak a papír miatt mentél a helyre? Miért ne akarnál abban a körben lenni, ahol az összes tag könnyűvérű, és folyton van ingyen alkohol, és nem vasalt szmokingban partyztok, hanem buli van?

Aztán ott a kérdésem: jó, értem, alapvetés hogy szereplőink lúzerek, és úgyis "a legrosszabb" házban fognak kikötni. De meg se próbálják a két szélsőség közti lehetőségeket?
Egyébként ez olyan, mint egyszer el akartam menni étterembe. Befordultam az elsőbe - és már jöttem is ki, mert olyan csicsa volt, annyira fennhordta az orrát a pincér csak azzal hogy ott állt, hogy azonnal kifordultam. Végül valami kínai talponállóban ettem, és finom volt, és jól éreztem magam. De ehettem volna a sarki főzelékesnél is, vagy mehettem volna még egy utcát másik három kajáldáért.

Egyébként ezt soha nem értettem. Mind a két helyen patakokban folyik az ingyenpia. Elitéknél bor meg pezsgő, a másiknak meg saját sörcsapjuk van. Én meg ahogy az itteni egyetemeket ismerem, azonnal elkoboznak minden alkoholt amit beviszel.

8. perc: "Vannak ám itt buzik is!" - Ez poén akart lenni?

Na jó, ugorjunk az utolsó 10 percre:

Vmi felvonuláson vagyunk, elszabadult az egyik díszletkocsi. Gondolom az álatház keze van a dologban, szerintem a dolog veszélyes a nézőkre, de hátha kiderül mi folyik itt.
Belushi egy rakás üveggolyót önt a kocsit üldözők elé, amin azok mind elesnek. Ez azért vicces vajon, mert mind elestek?
Vmi szerencsétlen elit lány szoknyáját sikerül letépni. Ez már vicces?
Vki azt kiabálja: "Buzik, buzik!" - ez már a vicces rész?
Az elszabadult kocsi betör egy kirakatot, és összetör egy kocsit az auto-eladó boltban.
Ez már a vicces rész?


Belushi - remélhetőleg műanyag karddal - rendőrökre támad. Ez már tuti a vicces rész.


Valakit agyontaposnak, a film elejéről a nem-kövér srácot odaviszi vmi csaj az apjához bemutatni: "Apa, ő erőszakolt meg, össze kell házasodnunk ahogy a Biblia írja."
EZ MÁR A VICCES RÉSZ?
Jobb ha ez már a vicces rész, mert elfogyott a film.
Az utolsó gag, hogy Belushi elrabol, megerőszakol, és valószínűleg felszeletel egy diáklányt. Ha ez nem vicces, akkor nem tudom mi.


Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad