Lapozgatós könyv franchise-ok 27. - A lovagkirály birodalmában

 

Hú, ez a könyv.
 
Először is, amikor kézhez kaptam, elcsodálkoztam mennyire vékony.


Összehasonlításként, az átlagos KJK is 1 cm vastag.
És hozzá ez nem egy nagy könyv. Úgy értem nem csak vastagságra vékony, de keskenyebb is egy normális könyvnél.
És mindezen adatokkal 237 fejezetpont. Azaz az átlagos fejezetpont is nagyon rövid.

Mondjuk fel voltam készülve, hogy ez edutainment, de arra nem, mennyire kevés a választási lehetőség.
A Choose Your Own Adventure-höz képest igaz hogy itt rendesen a fejezeteket és nem az oldalakat számozza, de  így talán még rosszabb hogy 68(!) fejezetpont (tehát egyúttal lapozás) után van lehetőségünk először választani.
És sajnos a "választások", vagy inkább elágazások legtöbbje is a véletlenen múlik, mert kockadobás dönt a folytatásról. Igen, természetesen ebbe bele is tudunk halni. Nem az, hogy belefuthatunk egy Game Overbe, az rendben van. De a kockát eldobod - és ha roassz számot dobtál, neked attól annyi, az már fáj.

Az is fáj, hogy a fejezetpontok többsége afféle történelemóra-számonkérés. Mondjuk annyira nem indul rosszul, mert először lólépésben kell egy nevet összeraknunk az ábrából. Az oké. De nagyon hamar olyat kérdez, amit a könyvből magából nem tudhatunk meg. Hát azt úgy nem.
Egy gyakori feladattípus egyébként a "mérd le a távolságot a mellékelt térképen". Ez már a The tasks of Tantalon kapcsán is nyögvenyelősen ment
 

 de ott 1 db ilyen feladat volt, itt meg feladattípus.

Szó ami szó, olyan ritka a játékos választása, hogy először majdnem félredobtam és lehúztam a játékkönyvek listájáról, de azért elkezdtem véginyálazni balról-jobbra, hogy akad-e döntési lehetőség, legalább egy Atlan Fiai mennyiségben, és akkor kénytelen voltam morogva, de tudomásul venni a kötetet.

Az viszont továbbra is fájt, hogy az egyetlen, számomra tényleg jelentős döntés (kivel házasodsz össze) nem jár semmiféle következménnyel, én legalábbis nem láttam a rangbani előlépést miatta, úgy meg marad a nyer készpénz, azaz az apa által elrendezett érdekházasság.

A befejezés is ... Harmatos. Először is ha a kocka nem öl meg valami harcban, akkor mindenképpen eljutsz a végére, országbírói rangban. És a könyv tulajdonképpen számol sikerességet jó kis Commodre64 módra számontarthatod a játékban szerzett pontjaidat, végén a "Congartulation" felirat.
De ha nem érdekel mennyi pontot szereztél, mert semmiben nem befolyásolja a történetet, akkor marad hogy nádorságot veszel a pontjaidból, annak a követelménye pedig igen-igen alacsony, 30 ügyességi vagy 10 bátorsági pont kell csak hozzá, márpedig amennyire láttam, bőven van ezekből a játékban.

Részemről tehát csak gyűjtőknek.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Comments

Popular posts from this blog

Swamp Attack Wiki (episode 1-10)

Herkules, 1-6 évad (sorozat, 1995-1999, The Legendary Journey)

Bűbájos Boszorkák 9-11. évad